martina\wish me


I somras när jag och niklas var i stugan, finaste!



Haft en bra dag, vaknade med niklas och hade en rätt mysig morgon, sen har jag hängt på stan med mina favorit tjejer och sen haft finbesök här hemma! Farmor, faster och lillebror, riktigt mysigt och så fick vi ett par fina blommor och nå annat fint, åh är så glad för min fina släkt!

Imorgon blir det jobb, 09.30-15.30, känns som ett riktigt lagomt pass, och på kvällen ska jag ha myskväll med linda! som jag har längtat, hihi.


martina\and i'm tryin to forget you

Det är svårt.

onsdag, en helt vanlig onsdag och har absolut inget speciellt idag. Eller jo jobb, om någon timme. Annars inget! Har varit ute på promenad med jennis på "morgonen", fint väder. Kortsagt, en helt vanlig dag.



jennifer/alive

Livet har dock inte återvänt, så jag trotsar mig själv och skriver här iallafall. Det jag gör för tillfället är nämligen endast att jobba, sova och äta. Inte särskilt underhållande eller givande. Om jag njuter av min tillvaro just nu? Absolut inte. Tur att jag har min finfinaste familj. Idag fick jag erbjudandet att komma och sova i min gamla säng när jag vill, mycket fint. Men det är absolut inte synd om mig, människor i min sits kan inte må dåligt. Och om jag gör det så är det bara mitt fel, eller hur var det? Jajamen! Dags att styra upp denna skit sk. livet.

There are people in your life who´ve come and gone
they let you down, you know they hurt your pride.
You better put it all behind you, cause life goes on
if you keep carryin´that anger, it´ll eat you up inside.

Så sant, så sug min om det inte passar.

       


martina\smack me down


Har just avslutat ett samtal med världens bästa mamma och plötsligt känns allting inte lika hopplöst längre. Fyfan vad jag älskar min familj, helt obeskrivligt mycket.

Men det är läskigt det där, hur allt kan vara så perfekt ena dagen till att gå till ett rent helvete dagen därpå. Ungefär som idag, gick och la mig lyckligare än på länge men innan morgonen var slut så rann tårarna för första gången på rätt länge. Förjävligt, eller hur?

Nej, idag tänkte jag inte göra någonting alls, men nu ska jag iväg på en timma och jobba i åtta timmar istället. Känns faktiskt bra, att få tankarna på något annat istället och tjäna pengar dessutom. Precis vad jag behövde. Förutom att jag och jennifer hade planerat in att för en gångsskull göra en god middag tillsammans, den planen blev ju rätt mosad. Det får helt enkelt bli på torsdag istället!


vila i frid

det kommer lite sent men vill bara säga, vila i frid allan! hoppas du får det bra nu


martina\två års kärlek



We had our doubts but now we're fine and I love you.



martina\så inte känner du smärta

I give up forever to touch you.

Nu är min "jobb-vecka" över. Känns lika sjukt varje gång att det går så fort! Men skönt såklart. Undrar bara vart man är påväg ibland, såklart.

Kom hem, fikade lite med baby och nu ligger han och sover och jag sitter med jennifer bakom varsin skärm och bara, är i varandras sällskap antar jag. Ibland behövs det inte så mycket mer.

Imorgon är det ny vecka och allt. Jobb på onsdagkväll, ett födelsedagsbarn att fira, faster och farmor som troligtvis ska komma över och hälsa på, och så ja, första oktober.
letsdothis



martina\and it kills me




I don't even know anymore



martina\I'm right over here

I rather be with you

Idag gick det jättebra att jobba, ja faktiskt, det är är inte ovanligt att det går bra, men idag flöt som allt på som det skulle och jag bytte bland annat papperspressen själv, känner mig stolt! Gick som på räls.

Sen är det ju alltid annat, men så är det ju alltid.
Nu ser jag fram emot helgen.
Godnatt.


och sen vet jag inte..


martina\kaos


Det här är min syster, hon är läskigt bra på att sova. Eller bra och bra, men hon går i princip inte att få upp på mornarna! En vacker dag kanske..


martina\det är så det är

fuckingjävlakukliv.


martina\tisdag

GODMORGON!

Kroppen har inte riktigt bestämt sig än för att gå upp tidigare.. Men snart, målet är väl att försöka få in lite rutin och gå upp senast nio varje dag i alla fall. Sen är ju en sovmorgon sådär ibland helt ok!

Dagens planer är att fara upp på umedalen och sedan stanna där. Nä men, först ska vi städa ur vårat gamla rum lite, hämta nå post och sådär! Kanske bli bjudna på middag om vi har tur. Sedan ska jag ha en riktig flick-/pojkväns kväll med världens bästa niklas! Känns som att det var jättelängesen vi verkligen var med varandra även fast vi har träffats jättemycket på slutet, haha, så konstigt kan det bli ibland.




Ute på en av alla våra projekt som jag och jennifer har haft för oss under de här två senaste veckorna.



martina\snart så


Mina fina tjejer på middag i lördags!



martina\when nothing goes right

ja, det kan ju inte alltid bli som man har tänkt sig! Men det kommer ju fler gånger.
Men tack alla som kom igår i alla fall, det var kul så länge det varade.


...

summer has gone and passed, twenty years has gone so fast, wake me up, when september ends.


martina\not like any other day

gaah det är så mycket att göra just nu och samtidigt mår man piss som tusan. DET går inte ihop kan jag säga! Vet inte hur det ska gå, men snart är det bättre känner jag, det är verkligen på bättringsvägen i alla fall (pepparpeppar) men nog känns det fortfarande.

Här är det ju tomt och tråkigt än så länge, men en vacker dag snart! Tack och hej

Ps. Idag fyller världens finaste 21 år, grattis baby!ds.


martina\mitt allt

Jag ska göra allt i min makt för att försöka få dig att slippa känna på det viset, det är inte det som är tanken. Det är bara svårt att vara någons, speciellt när man är tvås. Men jag gör allt jag kan, för jag älskar dig mer än livet själv, det vet du. Det är bara svårt, det vet du.


martina\I like the way it hurts

ohhhh, första inlägget från nya lägeheten!
Inte mycket mer än så.
Bilder kommer;)


martina\heat of the moment

glest det var här då.

Nu börjar det i alla fall likna nått i våran nya lägenhet, tapeter i hallen, jennis rum och matildas rum, väv plus målning i mitt rum, check! Nu är det uppborradet av hyllor, fix med gardinstänger och lampor kvar av det grövre arbetet sen börjar det roligare då man får alla saker på plats och börja inreda lite. längtar!

Nu har jag just ätit en god middag hos niklas och snart är det dags för efterrätt, efter det så drar vi till mina en stund och myser där för att sedan avsluta min lediga dag med en bra film! Imorgon börjar jag klockan sju och kroppen kunde inte vägra mer.. För just ja, sa jag det? Har ju gått och blivit sjuk, igen. Rent ut av skrattretande, det är var det är. Men nu har jag flera flera dagar på mig att kurera, så det är vad jag ska försöka göra, samtidigt som jag måste lyfta några fingrar åtminstone och fixa lite i lägenheten, för snart mina vänner, är det dags för inflyttningsfest!



Min fina man en sommardag förra året!


martina\helt från vettet

freeeaakin jävla hals, nu börjar det kännas igen, plus den täta näsan.. Är det alltså sanning att det är dags för ännu en förkylning när jag blev av med min sista för max en vecka sedan? hm.

Shit, jag är så otroligt stolt över mig och min syster, vi är hur jävla bra och effektiva som helst!! Snart är vi klara med våra rum, bara en sådan sak. Och så nu har vi börjat på storstädningen, även fast det är helt absurt att det efter två (TVÅ!) städfirmor fortfarande ser ut som att satan själv har valt att stöka ner i vår nya lägehet. UNDERLIGT

Nu vill jag bara att det ska bli dags för det roliga, är så hemskt sugen på att komma tillbaka till vardagen. Tydligen ganska tydligt att det är lite annorlunda, något som en viss person inte varit så sen på att påpeka;-)

Nej, strax dags att fara tillbaka och "jobba"! Gasen i bottttten.



jennifer/mm

sug kuk världen!
återkommer när livet återvänt.


martina\in the blink of an eye

Det är hemskt mycket att göra just nu, därav all frånvaro. Det går framåt, sakta men säkert i alla fall! Nu längtar jag bara tills all denna grundskit är gjord så att man kan få börja inreda! Tusen gånger roligare. Men jag och jennis har i alla fall varit hemskt duktiga och lagt en hel väv-vägg själva plus målat lite. Som sagt, sakta men säkert. Kan dock inte förstå att det ska ta sån här tid att göra sånna här saker!? Och ändå har det iof gått mycket fortare än vad jag hade trott.. AJA, blir bra i alla fall, huvudsaken!

Nu sitter jag och väntar på min sega pojkvän, vill dra iväg till stan och göra några nödvändiga inköp, sen hinna förbi lägenheten och måla lite till! Sen är det jobb 16-22, och med en av mina favvo medarbetare till och med så det känns riktigt roligt!

brb så att säga då.


martina\lets make the best out of it

andra september

Idag är jag glad för

-Att vi har kommit igång i lägenheten!
-Att det blivit lite städat i lägenheten
-Att det är två timmar kvar tills jag börjar jobba
-Att Robin hjälpte till i lägenheten
-Att jag hittade en god macka till lunch!
-Att jag är ledig imorgon!!
-Att vi fixat internet till lägeheten

Idag är jag mindre glad för

-Att städningen i lägenheten inte kändes helt färdig.
-Att det troligtvis kommer bli ett mycket drygare jobb i matildas rum än tänkt
-Att det fortfarande är små saker som inte är helt ok i lägenheten
-Att min jävla systemkamera tydligen fortfarande är något fel på!!
-Att min ya mobil verkar ha den sämsta batteri tiden någonsin, vafan?
-Att jag sitter här utelåst och behöver gå på toaletten..
-Att jag börjar få huvudvärk

Oj nu blev ju den mindre glada listan lite längre, men så är väl egentligen inte fallet. Jag är glad för mycket mer just nu men eftersom att väggslipning och jobb ligger i fokus just nu så känns det väl helt enkelt inte riktigt så! Mycket roligare kommer det bli när vi får komma igång med själva flytten känner jag. LÅT DET GÅ FORT!


martina\run with me

here's the day you thought would never come

Jahapp, så var dagen här, dagen då det blidde dags att bli vuxen! Känns sjukt kul och nervöst på alla möjliga vis, men mest kul faktiskt, tror att detta kommer bli en riktigt bra höst och vinter och jag ser fram emot att spendera den med de personer som jag har omkring mig just nu, de allra bästa.



RSS 2.0