jennifer/h

Jag känner mig säker, säker på mig själv, vem jag är och hur jag vill vara.
Det är en klart lugnande känsla, en känsla jag inte tyckt mig se i så många människor.
Det är synd, för det är en bra känsla, en viktig känsla, och jag är evigt tacksam för att jag har den.
Det är bara synd att mitt fysiska tillstånd inte håller samma mått som mitt psykiska, vårdcentralen imorgon.

Håll alla tummar och tår, tack!



jennifer/världensbästa

Idag har jag haft en typisk söndag, en sådär fin söndag som man bara kan ha på just en söndag.
Jag vaknade vid halv två, åt lunch och tog det lungt. Vid fyra tog jag bussen till Grubbe, hoppade av
och mötte upp världens bästa pappa och världens bästa lillasyster på frasses för middagsköp.
Åkte upp på Umedalen och åt, la in fin julmusik på mobilen första avdent till ära och såg ensam mamma.
Tog bussen hem till lägenheten som finaste sambon hade städat, tog en dusch och slog på Johan Falk.

Världens bästa söndag, tack.

      
        Världens bästa pappa & världens bästa lillasyster ♥


jennifer/vaken på natten och drömmer om dagen

Jag är trotsig.
Det är lite av min grej, att trotsa.
Jag trotsar tiden, det är oftast tiden som blir mitt offer.
Jag ska upp imorgon, arbete 09.00-12.00, uppstigning senast 07.11
Men jag är trots det vaken fortfarande, för att jag trotsar tiden.
Jag är som ett barn, jag gillar inte att gå och lägga mig; det är tråkigt, brukar jag säga.
Och när morgonen kommer så visar jag ytterligare en gång till att jag är som ett barn,
för då är sängen nämligen det bästa jag vet och sova är det enda jag vill, fortsätta sova.
Det är märkligt det där, men så länge jag är vuxen & får bestämma själv
så kommer jag bete mig som ett barn.
Jag tänker vara trotsig, & jag fortsätter att trotsa tiden.



...

Kan inte ens se någon anledning längre, just nu vill jag inte mer.


martina\nja men tack ändå

Hej Martina.

 Tack för ditt mail.

 

Jag ser i vårat system att de har svarat dig den 12 november och deras beslut är att telefonen behöver skickas in på service.

Din reklamation blev avslagen.

 Ha en fortsatt trevlig dag.



Ah jo idioter. Fick inte alls något jävla svar, ingenstans. Och sen att ens ha mage att avsluta mailet med ett "Ha en fortsatt trevlig dag" när de just slängt en sån sak i asiktet på en och redan förstört resten av dagen? Det är ju skrattretande. Hatar och ska aldrig mer, någonsin, köpa något på äckelphonehouse, den saken är då säker i alla fall. fu


martina\you're amazing just the way you are



Ja vet inte riktigt vad jag ska säga om den här kvällen.
Hade det jättetrevligt hemma hos faster med jättegod mat och allt! Lite för god eftersom att det resulterade i hyffsat illamående tillstånd resten av kvällen, tråkigt! Men for förbi hos emma en lite stund, älskade fina emma!

annars då? Är riktigt less, ärligt. Speciellt på dig, usch. Hoppas det går över helt enkelt för just nu orkar jag inte ens lyfta ett finger känner jag. GODNATT


martina\woh

Ber lite om ursäkt för en förskräcklig uppdatering här på bloggen..Kan ej hjälpas, så är det just nu i alla fall!
Jobbar mycket i veckan, igår jobbade jag till fyra och sedan åt jag middag med jennifer och efter det var det harry potter all night long! Helt ok.

Idag börjar jag inte förän klockan nio, men måste ju ändå upp i ottan för att vi av någon anledning valde att bosätta oss på andra sidan stan (!?) men men.

Ikväll är det middag hos faster som gäller och sedan fest och fina emma! Känns tråkigt den här helgen eftersom att jag i princip inte kommer träffa niklas någonting alls pga jobb och annat sånt.. Men vi får ta igen det till veckan helt enkelt!

Nu går snart bussen.. Ah men en sak till, en vacker dag kommer jag säkert orka lägga in bilder igen, vi ser väl när den dagen dyker upp. tjing


martina\if ever


i lördags!

Om cirka en kvart sitter jag på bussen påväg till jobbet, klänns både och som alltid. Just eftersom att det bara är första jobbdagen av fem så känns det såklart lite tungt, men det ska nog gå bra. Hoppas på att få jobba med jennifer ikväll men stackarn känner sig inte så pigg, tråkigt!

Sen blir det att träffa niklas ikväll, känns som att vi inte setts på evigheter fast det bara var en dag sen.


martina\a story


http://leloveimage.blogspot.com



martina\best I've ever seen

åh, satt ganska nyss och såg avatar för tredje gången. Samma känsla och det är en bra sådan! älskade underbara film.



Annars har dagen varit rätt slö, vaknade och gick till pappa där vid tjugo över sex, sen var jag hundvakt några timmar. Fick skjuts förbi jobbet och sedan åkte jag hem och ja, det var min dag! Ikväll kommer frida hit en stund, men det blir väldigt lungt. Trots att jag inte har gjort något idag (i princip) så känns det som att jag har sprungit ett maraton. Galet slut. the end


martina\

Gotta make a change,
For once in my life,
It's gonna feel real good,
Gonna make a difference,
Gonna make it right.



martina\happy friday

åh idag har varit en bra dag, en fin fredag. Vaknade hos niklas och hade en mysig morgon! sedan for jag en snabbis ner på stan och bytte byxor mot tröja, mycket värt, och efter det hamnade jag och jennifer hemma hos mamma och roger i holmsund där vi först tog en liten promenad och sedan blev bjudna på god räksoppa och kladdkaka efterrätt! Riktigt trevligt om jag får säga det själv. Och sist men inte minst så slutar kvällen med första harry potter filmen tillsammans med mina sambos, underbart.

Nu taggar jag morgondagen och håller tummar och tår att det blir en lyckad dag imorgon med! och så jobb på söndag kväll, blir kanon!



jennifer/färgat

Det blev frisörfärgning ändå. Kändes som att det var det lättast sättet att nå önskat resultat. Och nöjd är jag. Det hade möjligtvis kunnat bli lite ljusare, men det går lätt att fixa vid senare tillfälle. Så NU känns det bra, mmh! Förövrigt tur att jag har världens bästa syster som bidrog så jag endast behövde lägga dryga sexhundringen själv, PUSS PÅ HENNE!

       Ungefär såhär ljust tänkte jag ungefär, men som sagt, klart nöjd ändå!

      


martina\my precious



fullkomligt älskar denna lilla tjej!



martina\can't wait


en fredag



martina\inte idag



Igår var en rätt bra dag, var på en hyffsat lång promenad med emma och sedan hamnade vi på maxi och handlade. Men sen blev det huvudvärk och den ville inte riktigt lägga sig på hela kvällen men tog mig ändå ut en stund med jennifer efter att hon kommit hem från jobbet och sen kom niklas och det blev slötvtittande, också mysigt!


jennifer/mm

DILEMMA

Igår färgade jag håret, det känns sådär nu i efterhand med tanke på att det blev mörkt när det skulle bli ljust.. Jag känner mig SÅDÄR nöjd alltså. Så funderar starkt på att färga om det, hos frisör denna gång. Så att det blir rätt. Känns dock lite tungt att måsta lägga över tusenlappen på sin hårfärg, hade som tänkt unna mig en kamera denna månad.. så AAAH!

Typ såhär mörkt är mitt hår nu, vill int hare så.
      


jennifer

S   U   G       K   U   K        V   Ä   R   L   D   E   N  !



martina\lala

hittils har jag dödat ca sju blomflugor här hemma, vi har ingen aning om vart dom kommer ifrån. kul.

Förövrigt är det skönt att vara ledig måste jag säga, utan att ljuga alltså.


martina\tisdag



blev inte riktigt så bra den här morgonen som jag hade tänkt mig, två timmar senare snarare.. AJA!

Idag blir det stan med syster och sen får vi se. kyss


jennifer/mm

Idag har jag varit väldigt duktig! För en gångsskull kanske jag bör tillägga. Jag åkte först iväg och jobbade några timmar, sedan hem och tvättade, åt lunch osv. Sedan vilade jag och åkte efter det ner på stan och träffade finfrida. Så himlarns mycket gjort tyck ja! Typ en vanlig dag för andra människor men..

Rätt trött nu, lite två o en halv och sedan sängen tror jag.
Today was a good day.
       


martina\mjau


snygg syster man har!



martina\yey


hahah, NU hittade jag den här bilden på jennifer som jag har letat efter i alla mina skivor! men men, tillslut så.



martina\expensive life


påtal om helt annat, inte visste jag att det skulle bli så dyrt med mat?
Tyckte att det var en hyffsad summa tills jag insåg att jag räknat ca niohundra fel. tusan


martina\just nu


all I want now, is a white light moment!



martina\fine



martina\jävla halebop

AAAAAAAHHHHHH!! jävla måndag, jävla halebop. JÄVLIGT irriterad är jag nu, fick just min faktura från halebop, och den ligger på betydligt mer än vad den borde. Sen tittar jag igenom min samtalslista och då är mina samtal till andra halebop de dyraste på hela listan?!?! jotack för 0,79 i öppningsavgift och 0,00 kr per minut. bullshit. AHHHHHHHH!!


Förutom det så är det en ganska bra dag, lyckades ta mig upp halv nio när klockan ringde och så, även fast jag helst bara ville lägga mig ner och somna om. Men nu ska jag försöka ta tag i det här alltså. Och så LÖN idag, alltid lika skönt!

Tvättid klockan ett är ju inte lika taggat men det ska nog gå. Ikväll ska jag träffa niklas, pussa lite på han och sedan ägna all min uppmärksamhet till en annan man, nämligen dexter. GÖTT


-

detta liv, ett skämt.



jennifer/mm

Idag är det pappas dag. Så tog bussen dit för att visa att jag är tacksam för att han finns, fick kladdkaka och tårta, lyx säger jag! Min pappa är nog min idol, ah så är det.

       



martina\bästa du




mysiga gårkvällen, vi lekte ute i en lekpark, gick på affären, målade, såg på film, käkade glass med hallon och blåbär och honunsmelon!



martina\pappa


pappas dag idag, världens bästa pappa ♥



martina\vad hendé


jag saknar min vän paulina!!



martina\starkare än du

förstår inte att jag är vaken nu, men så blev det.

Kvällen vände och blev inte riktigt som det var tänkt, men den var bra så länge den varade! Nu ska jag dock släcka lampan och drömma något fint, finare än det här. För imorgon (IDAG?) är det pappas dag, min fina älskade pappa. Satan så jag älskar min familj. punktslutochgodnatt



martina\inte alltid

helt underbart att vara ledig måste jag säga!

Idag har jag haft en mysig morgon med min kärlek, trots en olidligt dryg natt, mött upp bästa jennis på stan och gjort vårat bästa för att fixa med hennes jacka, mina nya skor och en farsdags-present! Gick väl rätt bra ändå måste jag säga.

Och kvällen ska jag spendera med lillsyster! Jag och niklas gled förbi hos pappa igår en stund också och såg på råttatouille med henne, den är ju skitbra! Men ikväll är det bara hon och jag, och vi ska ha jättekul hade jag tänkt, hihi.





niklas och katten, jag och katten. tycker om den när den sover som sagt!



jennifer/fiest

Precis slutat jobbet, nu är det fest som gäller!
Det är ett måste att vara flexibel när man jobbar kväll, ojoj.



jennifer/ojoj

Man skulle kanske kunna tro att jag är uppe nu, men näe! Jag har gått upp alldeles för många dagar vid denna tid, så idag, när jag börjar klockan 16.00 så ska jag definitivt sova ut. Så jag kan försäkra er om att jag sover ba fint just nu.

(Jag älskar att tidsinställa inlägg, det är ju svinskojigt! Det kanske märks att jag har den åsikten? haha)

       


sum -08




♥ ♥ ♥



jennifer/mm


Det går aldrig en dag utan att jag tycker synd om alla som inte har en tvilling.
Att jag har dig, gör mig evigt tacksam



jennifer/oh

Det är lite skrämmande hur man en dag vaknar upp till ett liv man inte känner igen, inte skapat sig och inte önskat sig. Att sedan inte se eller veta en lösning på det hela är ännu mer skrämmande.

Två arbetsdagar kvar innan en ledig dag, som jag längtar!
Dags att styra upp ett liv då? Ja det kanske börjar bli dags va?

Between who you are and who you could be
Between how it is and how it should be.



myy



martina\nothing but


sniiigg


jobbet ikväll gick ovanligt fort alltså, verkligen. SKÖNT! imorgon är jag ledig för första gången på fem dagar, känns konstigt faktiskt, men underbart. Sen jobbar jag i och för sig dag igen på fredag, men vad gör det. Älskar att tjäna pengar. Längtar dock tills jag tjänar pengar för något jag brinner för.

Imorgon är det dags i alla fall, nu är jag less, hatar min nya mobil och allt den fört med sig. Förutom att det är fin och skön att använda så har den endast medfört sig massa krångel. Så nu ska jag göra allt som står i min makt för att få rätt och pengarna tillbaka. sådetså.

Och ja, det här med bilder, jag försöker men det är så lamt på den fronten just nu. EN VACKER DAG


martina\skitonsdag

Det var det förjävligaste jag varit med om, vädret ute just nu. Jag som hade tänkt gå till maxi eller något, men nja, tappade som lusten! Istället spenderar jag massa tid nu till att ha ångest att gå till jobbet ikväll..Eller överhuvudtaget lämna lägenheten. Eller vad jag ska göra av min mobil, ja massa tråkiga tankar bara flyger genom huvudet just nu.

Tur att jag inte orkar bry mig just nu.


jennifer/today

Idag har jag varit ledig, men när man bara är ledig en dag sådär mitt i värsting jobbveckan så känner man sig ändå inte ledig. Drygt nog. Jag sov iallafall ut(!) och sedan åkte jag ner på stan och åt middag med mina fina flickor på frasses, mycket härligt måste jag säga. Klockan står på 07.15 och jag hade kunnat vara mer taggad..

TVÅOENHALVMÄN, sen sova.
sovgott då, eller något.


martina\om man hade haft tur

kan ju inte riktigt påstå att jag gillar dessa mornar, nja. Hatar att jag tappat det där med rutin just nu, vill ju bara sova, sova så länge jag bara kan. Det är inte så bra alltså, man blir ganska så mycket segare, men snart, snart ska jag ta tag i det hade jag tänkt!



under tiden jag jobbar kan vi ju beundra min fina mobil som suger.. under all kritik att man ska måsta vara orolig att larmet inte ska gå igång, eller att batteriet ska lägga av. Får se om det blir nå bättre nu annars finns det inte mycket annat att göra än att lämna tillbaka, tyvärr. Blä



jennifer/oho


If you don´t live for something
you will die for nothing.



jennifer/vaken om natten och drömmer om dagen


Ikväll kom bästa lillasyster hit och umgicks med mig lite grann! Vi kikade på Nemo och hade det mysigt.



jennifer/


Håller på och kikar på gamla bilder, hur snygg?! Haha ojoj. Lite sommarfeeling iallafall, åh sommar..



martina\don't wanna miss a thing

haha ja att måsta ställa tre olika larm känns ju inte så lugnande, men då tar jag mig upp i alla fall!
Shit vad ovan man är att jobba såhär mycket, men försöker tänka på pengarna och att det faktiskt är kul ibland, för det är det faktiskt.

Annars inte så mycket, återstår att se hur det ter sig med mobilen.. Förstår inte att det ska måsta hända mig hela tiden!

GODNATT


martina\bläää

Nej nu är jag så jävla less på det här, orkar inte mer.
Måste fixas.


jennifer/oh

Igårkväll hade jag väl en av mina värsta utekvällar NÅGONSIN, huvvaligen!
Idag har jag haft min första lediga dag på ett tag, känns för lite med en bara.
Ska upp klockan halv sex, otroligt omotiverande, fyfan. Men det går väl..
Har handlat idag och försökt styra upp sådant man borde när man har bil, mycket duktig.
Nu ska jag se lite tvåoenhalvmän och sen sova sova sova. GODNATT.




jennifer/ljus

Ikväll var jag och Matilda runt och tände ljus på våra näras gravar, jag tycker det är så fint med alla tända ljus. Tycker det borde vara "tradition" att hedra de döda som man säger fler än en gång per år. Men men, det är ju bättre än inget. Fint var det som sagt iallafall.

         mormor, morfar & farfar! ♥
        
        



halloween 2010




























halloween 2010





martina\hang with me


ja jag tycker ju om er iaf!



martina\want you to make me feel

har haft en, inte så jättebra kväll..

Den började bra med efterlängtat skratt och så men slutade med tårar och borttappad mobil (som turligt nog uppfanns pga jennis och någon snäll jävel som lämnade in den!) samt en borttappad bricka.. FYFAN, så oförskämda de är där borta. Min 1000 kr jacka låg slängd på golvet samt min väska 2 m bort och ändå var jag tvungen att betala? ah jo shysst.

Tack jennis , för att du är bäst iaf.


martina\dujjaaaa


ja tänkt vad enkelt allt vore om man bara kunde... ah



martina\för allt du gör

haha, en äkta bergochdalbanadag. rent ut sagt. HATAR DET

vet inte vad jag vill, vad vill jag? vill inte, vill.

tur att jag har dig i alla fall.


jennifer/kjol


Detta tygstycke föreställer en kjol, jag fastnade för mönstret och tror det kan bli riktigt fint om man matchar den rätt!
50 :- Ginatricot



jennifer/detalj


Mina händer börjar ta stryk av kylan nu, så tänkte att det var dags att införskaffa dig ett par lite finare handskar, då kanske de faktiskt används också, brukar ha lite svårt för det där med handskar, känner mig fångad.
Men jag ger det ett försök, tyckte dessa var charmiga. Dessutom saknade de en detalj och var sista paret,
så fick dem 25 % off! Inte alls fel. 113:- Monki



jennifer/nail


Underbart, 39,90:- H&M


Halloween -10








jennifer/new


Gina tricot, h&m och Monki


jennifer/oj

HEJ! Jag lever gott folk. Eller ja, jag är vid liv. Det jag fyller vardagen med för tillfället skulle jag kanske inte kalla liv, inte det liv jag vill leva iallafall. Försöker dock hålla ut, snart kommer det något bättre, i know it. Hursom, idag är min första lediga dag på ett tag, galet skönt. Vaknade dock av ett samtal som innebär ännu mer jobb (jag är egentligen tacksam, men är lite lite lite less på att jobba för tillfället, vill sova och leva) vilket kändes sisådär. Åkte ner på stan och träffade finfrida, vi åt lunch och kikade i butiker. Jag köpte med mig endel smågrejer hem, så skönt att få unna sig saker ibland. 


       Älskade halsduk, 150 :- Monki
       


martina\come on everybody

Idag är en seg dag, väldigt seg.

Steg upp 04.27 och ca en timme senare satt både jag och jennifer på bussen påväg till jobbet för personalmöte. Det gick ju bra och rätt fort. Hemma igen där vid åtta, direkt i säng och sedan tog jag mig inte upp förän kockan ett! attans. Och det enda jag gör nu innan det är dags att fara till jobbet igen (JAjo ska jobba kväll) är att äta, äter mackor och ska snart äta en matlåda, haha. Ne nu vill jag ha torsdag kväll klockan 22.15 så att jag kan fara hem och ta det lungt ett tag. HeHe vad man är slö.

Igår däremot var en bättre dag. Hängde med matilda på maxi en stund på dagen. Sedan städade jag lägenheten och efter det så gjorde jag och niklas lite mat åt oss alla tre, bacon och champinjonstuvning! galet gott. Sen var det bara slapp hela kvällen och lite dexter på det, ja en bra bra.


vi kan ju låtsas att detta är idag..


martina\wallans födelsedag!






bra kväll ändå!



martina\första november


FÖRSTA NOVEMBER IDAG, redan. Hann aldrig riktigt med som vanligt. 

dåliga saker med den här dagen
-Inventera..Kan inte hjälpa att tycka att det är fruktansvärt.. drygt bara
-Förkylningskänslor under lunchen! snälla låt mig slippa
-Senare dag än vad det var tänkt..
-Bära på tunga saker.
-Illamående

BRA saker med den här dagen
-Mina trevliga arbetskamrater, däribland älskade jennis!
-SMÖRGÅSTÅRTA TILL LUNCH, fatta min lycka?
-Skön och lugn kväll
-Emma på besök!
-DH

Ungefär så, bara.
-


martina\alla vill

shit, att gå upp såhär tidigt borde ju vara olagligt eller nått..

ha, bilder från helgen kommer snart!


RSS 2.0