martina\bakom molnen är himlen alltid blå

ahmen det är tur att jag har något att se fram emot imorgon i alla fall!
saknar dig ♥


martina\what´s the point of doin anything

Jävla dag, vaknat på helt fel sida och det känns förjävligt. Har levt i en liten bubbla på senaste tiden för att det är så fruktansvärt mycket att tänka på just nu och så sprack det lite idag, stressen och allt bara väller över mig och jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Orkar inte, vill inte heller, vill bara vara åtta år igen och slippa vara såhär, vuxen. Låt oss stanna tiden åtminstone. Snart är jag ju åttio år istället. fan.


martina\lyxigt


I lördags blev jag bjuden på middag hos frida, sjukt gott med nå kycklinggryta aktigt, ris och vitlöksbröd! Inte så gott med en mjölig vattenmelon som jag hade med mig, men det var lite sådär helglyx i alla fall, mer sånt, tack.


martina\sidewalks



boobchooock! men ack så långt mitt hår har blivit!


Jobbet gick bra, lite drygt med myskokunder men det är sådant man får ta. Är glad att jag har trevliga arbetskamrater i alla fall, det gör mycket ska jag säga! Har nyss tryckt i mig en hel honungsmelon och nu ska jag snart sova. Ibland bara älskar jag att jobba kväll så att man får sova ut.

ps. älskar mig jennis!ds.


martina\the least you can do


Idag blev det stan en snabbis med denne tjejen för några ärenden! Saknade såklart jennis som borde ha vart med men vad ska man göra! Nu sticker jag iväg på jobb 16-22, tagga helgen med samma tider, wosh wosh.



martina\jag kan inte skilja på


haha är så glad att jag hittade sjalen alltså!


Förutom allt som vi fått bortgjort idag som jag är riktigt glad över så kan jag inte hjälpa att avsluta dagen med känslan av att jag blir så ledsen och irriterad över alla som har förmågan att styra upp, eftersom att jag helt enkelt inte känner mig riktigt redo för det ännu. Om nu inte skaffa lägenhet och flytta hemifrån är att styra upp? lite i alla fall? ja, eller vad vet jag. Godnatt



martina\lets make the best out of it

Idag blev vi med lägenhet, stort. Känner mig, stor.


jennifer/oho

Natten bjöd på generösa fyra timmar sömn, följt av en arbetsdag på 11 timmar, om jag är trött? Jajamen, bara förnamnet. Jag har ändå varit duktig och börjat packa ner mitt fina rum i lådor, känns sisådär..

Perfektion i väskform om ni frågar mig.
Accent, 124,50 kr!!

         

         


martina\hoppas på det bästa


Idag blir det lite tid med världens bästa lillasyster och sen blir det ärenden så det står härliga till och sist me inte minst, JOBB!


martina\let us be


Idag blev det stor shopping för oss, eller ja, mest för jennifer! Sedan kom ju även jennis ner på stan, en fin dag. Plus att jobbet gick rätt bra ändå, nu är jag rätt trött och tänker sova ut imorgon igen. Lider lite med Jennis som måste upp tidigt, men it´s good money!!



jennifer/bara ett p.s

pssst, jag ska förövrigt bli lägenhetsvän med de två bästa i världen, kunde inte bli bättre.
BRING IT!



jennifer/rain

Eftersom att det var mycket regn och dåligt väder så spelade vi en massa kort och såg film, igår så låg jag i sängen och halvsov i typ 16 timmar! Välbehövligt.





jennifer/sun

Tyvärr så hade vi bara sol dagen då vi kom, men skönt att komma bort hur som helst.


-FAMILJEMIDDAG

-UTSIKT

-CLINTON, ZORRO & EMERENSIA


jennifer/night

ut i natten.





jennifer/bjurön

Lite nyare, lite bekvämare, lika underbart.

Nystugan.





jennifer/back

Mitt paradis på jorden.



martina\det du


Idag drar jag till stan med den här bruden! Sen jobb 18-22, blir nog kanon.



martina\smack

27de juli 2010, vilket innebär att jag och niklas har varit tillsammans i ett år och tio månader. iau ♥



ett och ett halvt år sedan!



martina\I found ya

Tidigare iår skrev jag det här inlägget, och tänk för att idag hittade jag den! MÅ SÄGA ATT DET KÄNNS BRA FAKTISKT.


martina\lite för mycket


Back from work! Eller ja, det var ju en timme sen ungefär men.. Dagen har gått bra och rätt fort, inte som vanligt men ändå. Nu har jag lite huvudvärk och tror att jag måste dricka lite mer vatten.. Ska packa lite innan det är dags för sängen och imorgon far jag på stan med jenniferf!


martina\lonley

Sitter i min ensamhet i huset som jag snart kommer måsta lämna, föralltid. Det känns skumt, hur man kan hitta ett ställe som känns så rätt och så hemma som man aldrig känt förut trots att man kanske bott någon annanstans under en längre tid. Men här har jag nog mått som bäst, trivs som fisken i vattnet och nu är det slut med det. Eller ja, det måste det ju inte vara, självklart kommer det komma igen, den där känslan. Men det lär nog ta sin lilla tid. Nej, nu blev det jobbigt att tänka på, istället ska jag ta vara på den tid jag har kvar här och tänka posetivt på framtiden, för nog är jag taggad! Sjukt kul ska det bli och jag ska göra allt i min makt för att behålla den känslan också.

Idag börjar jag klockan fem, så de här timmarna innan försöker jag ju använda till att ta det lugnt, ska ju packa lite också, men ändå. Det var hemskt skönt att sova ut i morse, kände hur kroppen bad om det så då fick det bli så! Nu känner jag mig mest ensam, jobbigt känsla, men det löser sig, imorgon ska jag på stan med jennifer och försöka hitta lite nödvändigheter och någon onödvändighet kanske, man vet ju aldrig. Och snart kommer bilder också, det lovar jag.

ps. saknar niklas! ds.



martina\du vet att man lever ju bara en gång

Stenbocken 21. december - 19. januari
Se upp, så att du inte analyserar allt så mycket, att du helt plötsligt glömmer att se på saker helt normalt och med sunt förnuft.


Shit vad dagarna flyger förbi! Lite svårt när jag inte får så mycket hjälp från jennifer här på bloggen heller, haha. De senaste dagarna har i alla fall varit väldigt bra dagar. Nu är vi nervösa för att se vad som kommer hända, det verkar ju tyvärr inte vara att bara få en lägenhet sådär, men vi håller tummarna! Resten kommer sen. Nu ska jag snart gå och väcka min sovande skönhet!

Sen så är jag rätt glad nu, ska inte ta ut svängarna allt för mycket för det är då det brukar gå dåligt, men på bättringsvägen, det är det iallafall.



martina\jag kanske inte vill veta


haha, sexy biatches!



Idag blir det lägenhetsvisning, framförallt med tjejerna ovan, det blir spännande. Det är ju helt enkelt så att livet är påväg att ta en ny vändning nu. På gott och ont såklart. Men nog fan tror jag att det blir bra. Nej nu är det dags att göra sig klar för första ärendet idag, kissn´hugs



martina\DU KAN VA


Det blommar som upp på nytt, min kärlek för dig, det pirrar till i magen!


Nu drar jag på jobbet efter en mysig morgon och det känns faktiskt helt okej! Morgondagen ska spenderas till att ta det lite lugnt och kika på lägenhet! Blir nog spännande. Och just ja, igår hade jag hemskt trevligt med jennifer, vi for och tog ett kvällsdopp på nydala, den ni. Hade förstås glömt kameran hemma, men det var i alla fall lite nostalgiskt och så simmade vi med solen i ögonen, underbart! Och efter det blev det film och så, en riktigt bra kväll så att säga.



martina\And I don't know what to do


Ska hänga med den här bruden ikväll, minns knappt hur hon ser ut känns det som, så längesen vare vi umgicks!



Dagens jobbdag kan sammanfattas med ett ord; SEG.
Det dryga är att det har ju ändå gått fort men ett tag där visste jag inte riktigt vad jag skulle ta mig till.
Men nu är den över och nu är jag segare än segast, så imorgon blir det att sova ut ordentligt innan det är
dags för jobb igen! Shissses, har så mycket pågång nu att jag inte riktigt vet hur jag ska hinna med att
tänka, men det löser sig. Nu babblar jag, hejdå.

ps. Ikväll får jag träffas niklas igen också, blir nog en bra kväll det här! ds.



jennifer/w

Jobb imorgon 12.00-16.00
sovgott.


I dare you to run.



martina\sörmjöle


Vi anlände till annica och stugan där det blåste rejält men vi hitta ett ställe där det var lääää, så då la vi oss och solade ett tag! 


Då var det riktigt varmt istället! Men mycket skönare såklart.


Niklas och yssa kom i alla fall väldigt bra överens och jag blev avis.


Sedan traskade vi iväg till karthällan där niklas tydligen hängt när han var liten, precis som världen tydligen är.


Efter det hjälptes vi åt med middagn, det blev färsk sallad, potatissallad med chili, potatisklyftor, ytterfilé och lax! Och så sjävklart massa klägg, aioli bea och sånt, galet gott var det i vilket fall. Och så efterrätt på det! Rätt full efter det.


På kvällen gick vi ner till vattnet men det blåste o var sjukt kallt så där stannade vi inte alls många minuter...


Dagen efter så for vi först på ett fik ute i typ brännäset och fikade, samtidigt som jag blev stungen av en geting! Inte lika kul.. och sist men inte minst så for jag och niklas till älskade länkebo ett tag, det var rätt mulet och kallt men en liten stund lyckades vi bada i alla fall! Nämen som sagt, hade det världsbäst i alla fall. tack ♥



martina\om jag fick bestämma

Hade ett fantastiskt bra dygn ute i stugan med min bästaste niklas, faster och yssa! Det var precis vad jag behövde och ja, det var bäst. Nu vill jag bara tillbaka och stanna desto längre. Men nu är det jobb som kallar! Hela helgen, hela veckan, men det blir nog bra. Tjuff



martina\om bara för en dag


JUST IDAG SAKNAR JAG DETTA OTROLIGT MYCKET!



jennifer/sick

Herremingud så jag är död! Jobbar och sover, det jag gör. Jag klagar inte, bara informerar. Och surar samtidigt för att Arbetsförmedlingen osv är störda och för att det är mina sista två dygn på lagmansgatan, någon som vet en billig lägenhet någonstans? Snälla kontakta mig.

           


martina\för hon förtjänar hela himlen


tagna i stockholm..



Jaja, idag har jag jobbet, en timme längre än tänkt och fått vara med på stängning, det gick väl bra men det är ju endel nya saker! Och så finns det ju alltid något att klaga på, tydligen. Tur att jag har vissa människor i min närhet som förstår det och lyssnar och håller med till skillnad från andra.

Hoppas på en lika snabb dag imorgon i alla fall! Och sedan ska jag försöka njuta av livet lite, ja i alla fall försöka.



martina\om vi får hoppas

HA, brände mig som en jävla tomat idag. Det trodde jag inte, tyckte ju att jag var så noga med att smörja in mig, men tydligen var det för låg siffra för mitt eget bästa.. Nu hoppas jag bara att rödheten lägger sig till imorgon så att jag inte behöver bli skrattad åt på jobbet, haha.

Nu jobbar jag 10-19 i stan två dagar sen har jag fan två dagar ledigt, känns som en sensation, något overkligt som var alldeles för längesen sist. Och jag har tänkt att göra det bästa utav den tiden genom att slappna av i världens bästa sörmjöle med niklas! och så får jag träffa faster och så, tror inte det skulle kunna bli så mycket bättre, eller jo, om det får vara bra väder såklart! (lovar att smörja mig med högre solskydd då..) Så nu håller vi tummarna och står ut i två dagar, som tur är så har jag ju världens bästa syster på samma ställe, det känns förjävla bra!! GODNATT



martina\beach



Imorse, tidigt, klev jag upp för att cykla en lång väg för att sola och bada lite! Det var till en början riktigt kallt för det blåste så otroligt mycket, men så bytte vi plats och då blev det mycket bättre. Jag och Emma doppade oss och sedan tog vi det bara lungt, riktigt härligt att starta dagen på det sättet! Synd att det ska vara så långt till närmaste badstrand bara.. Nu ska jag bege mig mot jobbet för sex timmars arbete! Det går säkert bra. Men nu taggar jag bara torsdag. Oj så jag längtar!



martina\IAU


Ikväll åker jag till min man för att ta det lungt och få en puss eller två och imorgonbitti beger jag mig till the beach med tjejerna (minus älskjennis och pallep tyvärr..) men det blir nice! ciou 



jennifer/working girl

Först är jag arbetslös sen får jag mer jobb än jag klarar av, det är alltså allt eller inget som gäller? På fler än ett plan har jag fått höra, bra.. Jaja nu ska jag vara glad för att jag har jobb. Men att snitta 60 h i veckan är ingen dröm, en ledig dag, men men. Vad gör man inte för lite cash? Jag slampar runt lite som Robin sa.



martina\att hitta



Häromdagen bestämde jag och matilda att vi skulle ses och äta på stan, problemet var ju bara det att det finns ju inte sådär värst många ställen att äta på om man inte vill

-Bli ruinerad
-Bli allt för tjoock
-Stressa i sig maten för att stället stänger

Men tillslut hittade vi Trekronor som jag tror att det heter och där hade de en jättegod salladsbuffé för bara 75 kr! Perfekt helt klart. Så det var trevligt!


martina\I keep dancing on my own



jag älskar er!


 

Ja gårdagen blev inte riktigt som tänkt men faktiskt rätt lyckad ändå! Hade ett trevligt gäng hemma redan då jag kom hem från jobbet, kom i kapp och sedan for några av oss till droskan där läget var väldigt dött men vi gjorde det roligt. Jag och Matilda var hårda och tog två shottar var! Och sedan körde vi full rulle enda till klockan fyra då det var dags för alla att fara hem från oss. Men ja, trevligt för att sammanfatta.


martina\KOS








29/5

Denna dagen tror jag vi badade på förmiddagn och gick sedan iväg för att utforska stan. Men till vår besvikelse råkade vi gå ut just under siestan så nästan ingenting var öppet! På kvällen åt vi på hotellet igen..(JA det var faktiskt gott ju) Och på kvällen var vi väl rätt taggade på utgång men med robin som bartender så slutade det inte riktigt lika bra och så var den kvällen slutt!




martina\KOS








30/5

Har blivit lite från kos på sista tiden, har helt enkelt inte haft tid. Men detta var i alla fall tre dagar in på vår resa och dagen bestod av bad vid poolen och sedan käkade vi middag på hotellet! Och efter det tog vi det faktiskt bara lugnt på balkongen och spelade spel tror jag. De två sista bilderna bjuder jag och robin på (eller jag åtmintone!)



martina\det är bara jag




Jag är snygg, min nya skjorta är snygg.



martina\ni




Jag och kvinnorna i mitt liv!
stockholm 2010



martina\du är en på miljonen




I stockholm så satte vi oss i vitabergsparken och käkade pizza, det var underbart.



Blir så galen, just nu slits jag mellan två sinnesstämmningar, ena sekunden känner jag mig så lycklig och glad för allt jag har just nu och ena sekunden öser ångesten över all ovisshet över mig och kan inte riktigt få luft nästan. Men det går ju inte att göra så mycket åt. Tar ett steg i taget och hoppas på det bästa antar jag!

Idag är jag LEDIG, det känns skönt med tanke på att jag har jobbat fyra dagar i streck nu. Och ska jobba tre framöver, så en vilodag är helt klart på sin plats. Har ju faktiskt entrat en ny arbetsplats också, det känns både spännande och lite nervöst såklart! Men det bästa av allt är att jag har min bästa på samma ställe, det känns förjälva skönt om jag ska vara ärlig och så är det ju sjukt bra att hon får jobba! Trots att det blir en stor omställning och är det ju fantastiskt roligt! Håller tummarna på att det håller i sig hela sommaren och kanske ger oss en chans att förverkliga lite drömmar i höst! Usch vad jag babblar. Tur att det sällan är någon som orkar läsa igenom sånna här texter, haha.

På min lediga dag ska jag i alla fall börja med att ta mig en promenad och hämta ut ett paket till jennifer! Sedan ska jag försöka börja rensa lite i mitt rum och efter det träffa matilda för att äta lite middag (Och kanske scheeeza in en liten träff med min man innan) och efter middagn så har jennifer slutat jobbet (känns fortf konstigt att skriva) och då ska vi träffa frida och prata om allt o inget som vanligt! BRA ledig dag måste jag säga. TJAO



martina\det vet du


Tänk vilken fin och duktig syster man har! Jag är så stolt över dig ska du veta. Det här blir bra!



martina\puss



Min galna älskling som kommer till mig mitt i natten. Dock för sin egen skull också, men det är ändå fint.



grattis paulina!


[6/7] Världens bästa paulina fyller 20 år!! älskar dig ♥



martina\tjapp


Emmooe har råkat ut för tråkigheter (oj nu lät det ju nästan läskigt..) och har hängt på sjukhuset ett tag, vi var och hälsade på igår och det var trevligt att träffas igen efter så lång tid! Hoppas allt blir bra snart och att vi kan svänga runt i sommaren tillsammans snart! puss!



martina\did it ever?


Jobbar och står i. Låter dagarna gå för att se hur saker och ting utvecklas. Imorgon är en fullspäckad dag med ärenden från tidiga morgonen och jobb till senare in på kvällen. Kommer kanske hinna andas, kanske inte. Igår hade jag en mysig kväll med min man, han hade köpt med sig gosaker och så såg vi lite trueblood. Och sen sov vi i mitt kokhetarum och då blev det lite svettigt. Ja nu vet ni det. Godnatt ps.Och just ja, nu har jag ont i både fötter o ben, om det beror på dagens promenad eller dagens jobb, det vet jag inte.ds


jennifer/my beloved ones

I fredags gick jag och mina finaste ut och myste lite.

 
 


sthlm, dag 5

Femte och sista dagen så gick vi runt i lite butiker sedan köpte vi med oss sallader och chips och satte oss och solade i parken tills det var dags att ta flygbussen till Arlanda och åka hem. Jag hade det extremt skönt under dessa dagar måste jag säga, vardagslyx!



sthlm, dag 4

Dag fyra vandrade vi runt på stan hela dagen, betydligt fler butiker att täcka upp än hemma kan man ju säga, ont i fötterna igen. Blev några hundralappar fattigare, men det var det värt. På kvällen åkte vi till "Lasse i Parken" eller något i den stilen där det var komiker kväll och träffade mammas kompis och hennes familj, hon är även ägaren till lägenheten vi fick låna.

 
 


--



--

 


--

 



sthlm, dag 3

Dag tre så åkte vi Djurgårdsfärjan till Gröna Lund & Skansen. Jag tycker (fullt seriöst) om att kika på djur så jag tyckte det var riktigt spännande att gå in på Skansen och kika runt.

 


Djur, djur & djur!!





På kvällen åkte vi in till Gamla stan och satte oss på ett café, kanonmys.

 

 

 



sthlm, dag 2

Dag två, alltså på tisdagen, så vandrade vi runt som aldrig förr. Jag tror aldrig jag haft så ont i fötterna som efter den dagen, huvvaligen. Mamma visade oss olika stadsdelar (jag är lite av en oskuld när det gäller huvudstaden eftersom jag bara varit där när jag var liten..), vart hon bott osv. Mycket fint.

 


När vi hade vilat fötterna hemma i lägenheten ett tag så gick vi och köpte pizza och satte oss i en park.


 


Senare på kvällen gick vi och satte oss på en uteservering i/vid Kungsträdgården.

 



sthlm, dag 1

Vi åkte från Umeå vid halv sex någonting, så vi var framme i lägenheten vid halv åtta. Då packade vi upp lite och gick sedan till Medborgarplatsen och satte oss på en uteservering några timmar, mycket mysigt!

 

 



jennifer/ojoj

Länge länge länge sen jag skrev men den här gången har jag faktiskt en rätt bra anledning, vi har ju nämligen varit på besök i huvudstaden några dagar. Otroligt skönt att komma bort en sväng faktiskt! Men nu är jag tillbaka i verkligheten och arbetslösheten hägrar, kunde inte varit mer nöjd..

        


martina\vi hade bara tid för oss

Trots cirka fyra dygn i huvudstaden så måste jag erkänna att det faktiskt inte känns så bra att komma hem som jag hade velat. Underbart att endast ha värmen och mina närmaste kvinnor i livet att leva med, underbart att slippa all stress som den här staden innebär. Då njuter jag snarare av en annan slags stress som inte innebär ens hälften.

Och hur jag än vrider och vänder på det så står jag fortfarande med ömmande hjärta och en hjärna som skriker tusentals oförstående saker till mig om och om igen. Jag är förvirrad, jag är inte alls den jag vet att jag kan vara just nu. Det är dags att börja älska sig själv igen.



RSS 2.0