martina\finally

HEEELG!



martina\just because i'm losing, dosen't mean i'm lost

jobb jobb jobb, typ så.

Det är ju inte alltid lätt när vissa ska envisas med att göra det svårt. Hamnar oftast i kläm där faktiskt.


martina\sweet you said

Nu vill jag bara att onsdag och torsdag ska gå fort, orkar inget annat. bläk


martina\fucking true


Min vackra man



Borde såklart sova nu, men fastnade vid desperate! ÅH, men sova kan man göra när man bli gammal.. Försöker ta vara på lite tid inför mina två jobbdagar den här veckan! Är inte van att jobba dagtid, men det funkar ju ibland det också. Bara lite tungt att gå upp så tidigt, men det är det ju alltid! AHMEN, ett avsnitt till, sen sova. godnatt


jennifer/hoho

Idag har jag haft kalasont i mina stackas fötter, trots nyskor och allt, mycket illa.. Jag hittade iallafall min parfym, 20 % off, så det var ju bara att slå till. Jag är mycket nöjd!

                             



jennifer/jajajaja

Jag vet, ingen vidare aktivitet, ursäkta. Men jag har som så fullt upp, och när jag inte har planer så sover jag eller kikar på serier. Men ska väl försöka skärpa mig, Martina tycker då det så då antar jag att alla andra har samma åsikt. SÅDETSÅ. Hur som helst har jag haft en grym helg, jobbat OCH styrt utgång, dubbelt upp. Känt mig som superwoman, nu är jag dock mer död än levande, god bless sova-ut-dag imorgon!!

Snart gossip, IIIH.

         


martina\är du




I fredags var jag fin, tycker jag i alla fall.



martina\en sån dag



idag drar jag och mina sambos ut o flänger för att hitta massa saker! spännande



martina\självklart


Efter en god lunch så börjar det snart bli dags att fara på jobbet, som vanligt längtar jag mest till ikväll när jag kommer hem. Sen har jag i alla fall (hoppas jag på) två dagar ledigt och jobbar sedan 7-15 två dagar i rad, men det ska nog gå bra!


puss på niklas!



köttpannkaka

hej bloggen idag gör jag och Niklas tjockpannkaka wiiihieiooooeiiii! jätte bra för att tjockpannkaka är jättegott*MUMS* blir alldeles glad i magen av tjockpannkaka för det är så himmla gott ojojoj *mums* hihihihihih
PUSS blogggen och sköt om er! <3<3<3<3<3
ps! Kan vara bäst just nu! Solution – Get On Back


martina\mina bästa


Eftersom att dagens alla planer sket sig ganska hårt så blev det inte badhuset med dessa underbara som det var tänkt utan jobb istället.. Men pengar är alltid pengar och nästan gång ska vi ha dubbelt så roligt tillsammans istället! ÄLSKAR ER


martina\goodnight



Har haft en riktigt mysig kväll med niklas, trots alla omständigheter! God mat, rätt bra film och så. Mja, han är fan jävligt bra min man helt enkelt och snart ska jag krypa ner i sängen och sova med honom. Om bara grannarna kunde sänka musiken lite...



martina\hatar

Det verkar vara så, dagar som jag från en början sett fram emot, slutar alltid (i alla fall nästan) dåligt.
Helst skulle jag vilja gå och lägga mig igen, det var mycket skönare att sova och inte veta något alls. skit


martina\happy birthday



Nu far jag och matilda iväg och firar denna man! Sen blir det corona med även jennis i hälarna, underbart!



martina\move your body


haha!!


Kom just hem från en sväng på stan med frida! Lämnade tillbaka en sak och köpte en annan. Gör mig sakta men säkert redo för nästa helg, tagga!

Men nu kommer snart min ena sambo hem och då taggar vi först och främst kvällen. Och imorgon blir bra och på söndag är det prat om att fara på badhuset med lillasyster, bara en sån sak. TREVLIGT

 

 




martina\vad gör man inte

UPPE MED TUPPEN.
Det är promenad som gäller.
Sen kan man ju gå och lägga sig.
Då har man i alla fall fått skiten överstökad.


martina\rätt nice



Haha! jag älskar gamla bilder, och nu har jag fullt av dem, underbart.



martina\det är inte alltid lätt


En gammmbild på mig jennifer och paulina!!



Idag har jag flängt runt halva stan, typ. Det var både skönt och jobbigt på samma gång. Nu har jag flängt till umedalen med jennifer för att hälsa på hos pappa. Just nu sitter jag och för över lite bilder från en disk där jag har väldigt mycket bilder, dessa bilder ska sedan brännas på skiva är det tänkt.

Imorgon är det party och på lördag ska jag ha en mysig dag med snyggniklas, känns som att det kan bli en helt okej helg helt enkelt.



jennifer/three

Härom veckan så införskaffade jag mig inte ett, inte två utan tre par skor. Helt underbart, jag må ha mycket skor, men det var extremt länge sen jag köpte några, så nya är dom i min samling inte.

Köpta på skopunkten, må vara världens sämsta kvalla, men fick alla tre för lite drygt 700 :- GREAT.

       

       

       


martina\sleet


Idag gick jag först upp halv sex ungefär och åkte buss med niklas till ålidhem, gick och la mig i min säng och sov i ca fyra timmar till... Det var skönt! Sedan har jag hunnit med promenad med emma och planering med mina tjejer, hoho.

Om en timme ungefär så sitter jag på bussen till jobbet, håller tummar och tår på att det här är en såndär snabb kväll, vilket det oftast är också men. ÄNDÅ. Sen är jag dock ledig liiite för länge, hade gärna jobbat något mer den här veckan, helst söndag, tack.


jennifer/oh

Idag har jag haft en riktig fuck-life dag, HUVVA! Jag vaknade där vid ett efter ungefär 10 h sömn, och ville fortsätta sova. Då är det något som inte står rätt till. Vädret bidrar ju inte heller till en positiv inställning till vardagen, sådetså. Iallafall, så har jag gjort ingenting precis hela dagen. Efter att vi (läs martina) styrt upp en fin middag så blev det lite bättre, tog en dusch och satte på mig ansiktet, kände mig lite mer som människa. Åkte ner på stan och träffade frida en sväng, alltid trevligt. Sedan åkte jag hem, blev mött av världens bästa sambo, såg paradise h. och smidde planer, great.

Nu ska jag kika lite på desperate h.
Sen sova, om jag orkar...

      


martina\is that alright with you?


Ikväll blir det häng med frida!



martina\det är så vi gör det


Haha godmorgon.

Tanken idag är att göra något av dagen, vi får se hur det blir med det! Försöker bara njuta av att vara ledig. Uppskatta saker, som att ha en tvillingsyster, eller att bra serier som greys anatomy finns. Bara en sån sak.



martina\snygggggg



Det kändes helt enkelt inte riiiiktigt dags att somna än och så snubbla jag ju över dessa fruktansvärt snygga bilder på min syster!! Som förövrigt är tagna med min digitalkamera, kan man inte tro. Nej osh så snygg hon är här, kan knappt förstå.



martina\get through


Nu har alla ljusen runt omkring mig börjat slockna så jag funderar på att göra detsamma, det är ju trotsallt en dag imorgon också! Godnatt



martina\fail


haha efter många om och men fick jag upp bilden. Dessa togs den femtonde februari iår, failade lite.. Men bara lite!



jennifer/room

Jag är fullt medveten om att jag är extremt ojämn när det gäller uppdatering, tur att det inte finns särskilt många som följer mitt liv slaviskt. Hur som helst, jag jobbar och sover, festar endel och sover. Något sånt! Jag är också medveten om att jag inte visat bilder på mitt rum än, det är inte det att det inte är grymt (för det är det givetvis) utan jag har bara inte haft tid/ork/lust, sen så sitter ju inte fotografiskillsen på det rätta stället kanske heller men..

     
      
       Här är en liten kik på hur det ser ut iallafall, fint? Jaaaadå.


martina\mine


Mja, men han är ju rätt snygg ändå. Trots att färgen försvann rätt mycket i bloggen..



jennifer/purple



Vårt vardagsrum går lite otippat i lila, svart och vitt. Dessa superlila blommor hänger över soffan.



martina\hemma




Här är mitt rum och vardagsrummet! Trivs faktiskt riktigt bra, det är skönt. Har ju tidigare visat köket!



martina\fridaynight













I fredags på veronikas och emmas födelsedagsfest!



martina\wakawaka


Älskar min nya halsduk! eller nya o nya men.. Och en likadan svart!


Idag känns det väldigt skönt att det är ny vecka, har just tagit tag i dagens träning och ska snart fara och handla. Efter det ska jag träffa emma en stund och sen blir det bara att njuta av kvällen. Tror det blir en bra måndag!



martina\bakom mig

Idag har jag och niklas varit ute och rört på fläsket i ca femtio minuter, det var skönt.
Sen blev det dusch, mat och snart ska jag fara på jobbet! Sen är jag ledig två dagar, typ,hoppas jag.
Sen var det inte så mycket mer.


...

fuck bitch hell.

idag går jag under jorden, orkar inte mer.


martina\vitt på marken

snööööö och blåååås
och inga vinterskor...typiskt.


I brist på annat bjuder jag på en bild på kissen som hänger hemma hos niklas. Vet ej om det är en han eller hon, men den i alla fall, är söt när den sover!


martina\take a little piece of my heart

-Trevlig jobbkväll med jennis
-Mysigt kvällsfika med niklas
-"Tidig kväll"

godnatt.



martina\don'tsweatit


Sjukt less idag, vet inte riktigt vad man ska ta sig till när man känner såhär.. BLÄ
Ska snart iväg och jobba om en och en halv timme sådär. BLÄ
Men det ska nog gå bra då jag jobbar med bästa jennis! YEY


martina\god I love you girls!


Mina tjejer, mina sambos, mina bästa!



martina\next time



idag gick jag och mina tjejer ner på stan, mötte upp en annan av mina tjejer och sen traskade vi runt där ett tag. Det var trevligt i vilket fall.

Kvällen blev väl inte riktigt som tänkt, jag har dock haft rätt mysigt ändå. Trots lite illamående och en iskall kropp! Imorgon är det jobb klockan fyra, kan inte bestämma mig om jag är taggad eller inte, faktiskt. Både och säkert. Ikväll sover jag ensam, känns också lite både och men mest tråkigt faktiskt. Men imorgon! imorgon är en ny dag helt enkelt.


martina\mys



I torsdags gick jag och jennifer över på teg och hälsade på finaste farmor! Fick lite fika och pratade om allt mellan himmel och jord ♥



martina\overmyhead



Härom veckan bjöd vi lillebror på miasmiddag!



martina\10-09-25



en liten förfest hemma hos oss den tjugofemte september!



martina\ännu en tisdag


Godmorgon! Idag har jag lite pms och känner mig lite extra känslig. Fruktansvärd saknad har drabbat mig denna morgon.. Saknar mamma, pappa, julia, jocke, biggan, roger, hundarna, huset och mina rum och så saknar jag niklas även fast vi sågs för ca tio minuter sedan. Blä, hatar att sakna, det gör som så, ont. Håller tummar och tår att det går över snart och att jag inom kort tid får återse alla mina saknade!


martina\söndagsmys



Igår slog jag och niklas på stort och bakade både blåbär/hallonpaj och kladdkaka! Sedan såg vi på söndagsfilm på trean tillsammans med matilda, det var mysigt.


jennifer/mmh

Idag har jag haft en rätt skön dag. Jag sov för det första betydligt längre än min kära syster egentligen vill, sedan traskade vi till Maxi och köpte nödvändigheter. Tog bussen ner till stan och träffade Amanda för middagsdate och senare tog jag bussen upp till pappa och gänget och glodde på Ensam mamma söker med tre galna hundar runtom mig, jag gillar det.

Nu är det dags att sluta ögonen, jobb imorgon.

Knutte, längst upp i bild, är det nya stjänskottet i familjen! 
Förövrigt Clintons lillpojk, i mitten på bilden.

      



martina\I need a hero




mobilbilder från fredagens bravader!



only girl in the world

Want you to make me feel like I'm the only girl in the world
Like I'm the only one that you'll ever love
Like I'm the only one who knows your heart...


martina\sleep tight





med dessa fyra egobilder från igår (ifredags!!!) säger jag godnatt


jennifer/älsklingsjull

Idag var planen att vi skulle ha syskonöversovning på geografigränd. Min fina lillasyster är dock lika hemmakär som jag själv så vid elva åkte hon hem. Men hon höll mig iallafall sällskap ett x antal timmar och det tackar jag för! Skönt att slippa tänka på denna skit till liv för ett tag.

Finare får man leta efter, puss på ná!

      


jennifer

give me the power to live life well-
ungefär såhär klart känns tillvaron, PERFEKT..

       


martina\föralltidförevigt


jag älskar dig, du förstår nog inte ens hur mycket, mest i alla fall, mest av alla i hela världen, du ligger som ett steg före hursomhelst. så just därför är det inte okej att göra som jag gjorde, oavsett vad du säger så är det inte okej och jag ska aldrig göra så igen. Förlåt igen. Du är bäst, utan dig är jag inget.


jennifer/WEEEY

Brudar, nu kör vi!!



jennifer/fandå

Detta är de grymma solglasögonen jag lyckades haffa för en tjuga!
Ett tips är förövrigt att inte ha dom i fickan när du ska på krogen, BA MOS..

        
         


jennifer/hektisk dag

Idag har jag minsann legat i! Hunnit med en massa massa massa grejer. Först jobbade jag i tre timmar, sen träffade jag Martina på stan, vandrade över till teg och hälsade på finaste farmor, fick gofika och vandrade tillbaka till stan. Tog bussen upp till ersboda och köpte garderobsförvaring och stolar, sedan äntligen hem, ojojoj. Riktigt skönt att få mycket gjort iallafall. Imorgon är det ledig dag som gäller, dock tvättid 10.00... Gotta love vuxenlivet.

Nu blir det lite Desperate H. 
Har endel att se igen, ojoj.
sovgott loooooovers.

        FINASTE FARMOR
      


martina\om jag vill




från inflyttningsfesten!



Imorse blev det inte att jogga då det var ruskväder ute (kräsenjoggarehär!) utan jag tog istället en sovmorgon. Sen hjälpte jag matilda att bära lite tvätt, for sedan ner på stan och mötte upp jennifer och så gick vi och hälsade på farmor! Mycket trevligt var det! Sedan köpte jag min dyra vinterjacka...Gillar den verkligen jättemycket, så tror inte att jag ska behöva ångra mig i alla fall.. Sedan for vi till jysk och rusta där mamma var så snäll och kom och hämtade upp oss eftersom att vi köpte en det tyngre saker som man inte gärna tar på bussen! Och sedan har jag käkat middag med hela "familjen" plus niklas, kebab och pommes, galet gott! Nu ligger mannen min och sover och jag försöker få upp honom för att slippa bli störd ikväll då man faktiskt SKA sova.. haha! Ne, en bra dag har jag absolut haft, mest pga jennis, tack!


martina\om det är ok


Innan jag går och lägger mig vill jag bara berätta hur mycket jag älskar den här killen!
 väääldigt mycket



martina\swingit


sitter och chillar i soffan framför berg flyttar in med jennifer och jennifer efter en lång och fullspäckad dag med långpromenad till stan och "stor-handling" på maxi MED CYKEL! jobbigt, men nu har vi bunkrat upp ännu lite till.

Imorgon väntar jogga, vinterjackaköp, fara förbi farmor och sedan får man se! Om det inte blir jobb förstås, men det vet man ju aldrig.

Godnatt


martina\well yes I will


weheartit.com


Goddag! Vaknade för ca två timmar sedan hos niklas och har sedan dess tagit mig hem, käkat en hyffsat god frukost, fått jobb om två veckor och bara tagit det lungt. Det är väl i princip vad jag vill att den här dagen ska gå ut på, ta det lungt. TACK


jennifer/Grattis

Idag är det en speciell dag, idag är det din dag.
Jag hoppas att den blir perfekt, för din skull.
Grattis!

I hope you never forget me
I hope you never regret me.

       


jennifer/myday

Idag har jag haft en rätt händelserik dag, vilket inte är särskilt vanligt. Jag klev upp sju, åkte och jobbade några timmar, åkte hem och vilade en stund, traskade ner till stan med Martina och åt middag med finaste lillebror, åkte hem, såg på tv och bakade bullar. Jag ger mig själv VG för aktiviteter idag, mycket bra jobbat!


          - BE YOUR OWN HERO
       


jennifer/fina grejer



martina\avjullan




foto, lillasyster



martina\klart vi firar kanelbullens dag!


före

efter



jennifer/oho

allt jag behöver, WONDERFUL!



martina\lets get this party started


jag och min fina tjäj!



martina\comagirl


Idag missade baby skjutsen och det ledde till en riktigt skön och lång sovmorgon! Sedan har jag varit och hämtat min cykel på uni och varit på affären, ikväll blire bullbak, för det är ju faktiskt kanelbullens-dag idag!! Men innan det ska jag och jennifer gå ner på stan för att käka middag med lillebror, en ganska bra måndag helt enkelt.


martina\jag ljuger så bra



haha galen, redo för feeeest!


martina\lycklig att du är du


ikväll har jag umgått med min finaste, min älskade underbara lillasyster. vi har fotat, spelat dataspel och bara haft det rätt bra alltså. plus att jag blev bjuden på middag och fick ju träffa världens bästa pappa! En riktigt bra eftermiddag alltså, och så utgång med mina två favotjejer snart, tror det blir en bra lördagkväll också! Och kanske fara och sova hos min kärlek, ja man vet ju aldrig!


martina\sött



jättesöta kylskåpsmagneter, första är från julia o de andra, tvåan är från faster och farmor!



martina\i vårat kök









lite kök, lite tabbar, men gillar det med! inte riktigt klart men det är absolut i stil med hur jag tycker ett kök kan se ut. Blomman på bordet är från pappa, biggan och julia, och orkidén (trorjag?) är från emma och paulina! Älskar dom



martina\och bättre ska de bli



Lite från mitt rum. Gillar det!



martina\inte bästa sättet att starta en fredag..

Det som suger mest att vara uppe ensam såhär tidigt på morgonen, förutom att lämna sängen (den har aldrig sett så inbjudande ut som den gjorde imorse...) är att man får alldeles för mycket tid till att tänka på allt man egentligen inte vill tänka på. Men jag lovar att jag ska ta tag i de där grejjerna också, om inte allt för länge, bara inte nu för just nu bildas bara en klump i hjärtat och det orkas inte med.

Snart går min buss, jag börjar om ca en timme, det känns lite sjukt det där, att måsta åka hemifrån nästan en hel timme innan man börjar. Surt helt enkelt, men men, det får lov att gå ju!

ah det var väl allt, nej, inte alls, långt ifrån, men allt som hinns med. hejs

ps.idag saknar jag min familj alldeles för mycket!ds


RSS 2.0