jennifer/Min midsommar



 
 



martina\I'll feel you


På midsommardagen var jag blandad glad med ledsen. Det var en omtumlande dag, men plötsligt känns saker i alla fall snäppet bättre. Trots allt.



martina\21månader

Söndag den 27, vilket innebär ett år och nio månader med niklas! Grattis till oss. Trots många upp&nedgångar så håller vi i alla fall ihop och älskar varandra! för vem sa att kärlek var lätt? Jag älskar dig i vilket fall min lilla tok♥



martina\I can not change a thing

Even the smallest thing could be enough for you,
Still it was too hard for me to give.
Even the smallest thing could break your heart in two.
No wonder why it's so hard for you to live

Just like I turn you down, I always shut you out
No matter who I blame, you're not around
I cannot turn back time, I can not change a thing.
No matter what they say, I shut you out.

Even the smallest thing could make your day complete
I've never seen a bigger smile then yours.
Even the  smallest thing, could wipe you off your feet.
When no one's catching you, you hit the floor

Just like I turn you down, I always shut you out
No matter who I blame, you're not around
I cannot turn back time, I can not change a thing.
No matter what they say, I shut you out.



martina\underbart


Lite midsommarfirande på gammlia med de bästa!



kanske ändå

Pricket över i, i mitt redan värdelösa liv, så skiter en fågel på mitt ben. Kunde inte vara ett bättre tecken på att allt faktiskt suger.



jennifer/watch

Idag har jag inte gjort sådär supermycket. Jag, Martina och Matilda vandrade till mamma, Martina skulle jobba och jag och Matilda skulle kika lite grejer på datorn (internet hade lagt av hos oss båda..) men det blev ingen större framgång. Sedan vandrade vi och åt lunch, mycket gott! Inte så bra, men ack så gott. Snart blir det film.

99 kr / st
YEEES!!

           

           



martina\I could really use a wish right now



Bion var helt okej, vi såg Dear John. Men mest är ju han bara snygg, det var väl det bästa med filmen i princip, haha! Men ändå så är han nog inte som min man, för ingen är som han. Och ingen är väl som någon av mina finaste, som jag är så otroligt glad att jag har. Ville bara skriva det. Imorgon jobbar jag 14-22 sen ska jag njuta av att leva, eller ja, åtminstone försöka. All kärlek.



jennifer/pris

Jag tycker ju personligen att jag borde få pris för min uppdatering, sjukt nöjd är jag. I helgen har jag hur som helst (för första gången i livet, yey!) jobbat arslet av mig, därav den obefintliga uppdateringen. Det förstörde ju mina ursprungsplaner för helgen men vad gör man inte för pengar liksom? I övrigt vill jag väldigt gärna ha en bil, ÅHH! hittade en, men den var såld när jag ringde, min vanliga tur.

Ikväll blir det livsplanering och bio med mina bästa flickor.

hahah, jag älskar den här bilden!!
Känslan av att vara någon helt annanstans,
med några av sina absolut bästa, det är oslagbart ♥



martina\I dare you to


It's never as easy as you want it to be, it's never harder than you make it, but atleast I've got you and right now I guess that's the only thing that matters, no matter what.
I love you



martina\jag tror på mig


Just nu försöker jag bara vara glad att jag är jag. För egentligen är jag förjävla bra!



martina\och allt annat

Det här håller inga mått, men jag bryr mig inte det minsta. Kamerorna ligger oladdade/trasiga och jag lyfter inte ett finger. Hade i vilket fall en mycket trevlig och lugn kväll i Paulinas stuga igårkväll och idag. Vi såg på film, bra film, och så pratade vi om allt och inget, precis som det ska vara! Nu är jag lite slö trots en lång nattssömn. Ska snart iväg till min pojke och bara ta det lugnt även idag. Nu vill jag bara att saker och ting ska ta fart, kanske till veckan? I hope so.





martina\vi klarar allt


Jag är stolt över dig, bara så du vet!


Och allt kommer gå så bra, det vet jag. Nu ska jag få nästan en hel vecka med min älskade mamma och min älskade syster! Kunde nog inte bli bättre. Jag ska verkligen ta tag i det här, det kommer gå, men det är klart att det måste få gå i vågor, det är ju bara livet. Tack o hej nu far jag till Paulinas stuga för att avnjuta ett dygn utan några som helst måsten, och regnet, det gör mig inte alls speciellt mycket.



Tack

Vila i frid världens finaste gertrud ♥



jennifer/kukfan

Jag är så less på människor som dömmer en hela tiden. Det är sjukt! Håller på att bli galen. Skulle behöva fly från landet, vinna pengar eller liknande. Sjukligt less på den här jävla skiten. SUUUUUG.



martina\is this it?

Har inte så mycket mer att säga än, blä.


-

It´s easy to fall in love, but it´s not easy to fall out of it.



jennifer/my day

Idag har jag haft fullt upp. På dagen så träffade jag och Martina Paulina en sväng på stan. Det är ju aldrig riktigt lika kul att glida omkring i en massa butiker när man äger typ tre kronor som jag gör, men man kan ju alltid önska.. Hittade ett par grymt snygga glatidatorsandaler på barnavdelningen på en skoaffär (minns tragiskt nog inte namnet) men dom var ju inte gratis så dom fick stanna. Hittade även ett par solglasögon jag gärna hade haft på näsan, två par om jag tänker efter. Ja inte lätt det där.

Ikväll cyklade jag upp till Kronoparken och umgicks med Maty B (hahah ojoj). Vi såg på Love happens tror jag den hette, riktigt bra film! Kan inte förstå varför jag inte sett den tidigare. Trevligt som vanligt.

             Me & best friend. 


martina\jag räcker inte till


Mina favorit pringles, nej föresten, favoritchips i hela världen fanns även i grekland! lycka

Annars då, stressig kväll på jobbet, men det gick fort och bra, antar jag. Svårt när man förväntas vara en superhjälte.. Men vi gör ju så gott vi kan! Tillbaka imorgon, se om det blir samma visa då. Still I do like it.

Och just ja, jag räcker inte till. Önskar så hårt att det inte skulle vara såhär svårt(poet)
Nej bajs på denna skit, nu går jag och lägger och tänker inte vakna av någon väckarklocka imorgon inte.



martina\bara

Gårkvällen blev inte riktigt som planerad men minst lika bra ändå! Fick lite kvalitétid med lillasyster och sådär, känns alltid bra! Och sedan avslutades kvällen med nytt True Blood med min niklas. Så det blev bra!

Idag väntas en dag med älsklingsjennifer och paulina, vi ska strosa runt på stan och se om vi hittar något nödvändigt. Sedan har jag jobb i sex timmar! Men mår faktiskt mycket bättre idag (peppar peppar) så det ska nog gå bra!





martina\kan man få bli frisk


Önskar mig fint väder, som det var den här kvällen.

Sen önskar jag mer än allt just nu att jag bara kunde få bli frisk! Har spenderat dagen med att göra absolut ingenting för att bli frisk. Jag känner mig snäppet bättre, men inte alls frisk. (nu när jag nämnt ordet frisk tre gånger kanske jag kan få bli det också?)

Jag ska väl göra mitt bästa för att klara av veckan helt enkelt. Nu ska jag laga mat för att spara lite tid imorgon och sedan ska jag iväg för att bara ta det lugnt med niklas en stund, så ska han få ta hand om mig, det är en av de bättre medicinerna, lite kärlek.



jennifer/bath

För några dagar sen var jag med på lilljulles simskoleavslutning. Hon var så duktig så, lillstora tjejen!



martina\det är så


Vi klarar det, du och ja.


martina\they




från förra helgens bravader.



martina\sail away with me honey


kosmaj2010


Jag är inte frisk, är jag någonsin helt frisk? Tror inte det. Är i alla fall sjukt(hihi) less på att det. Vi bara bli frisk och komma igång med allt som jag vill göra men som jag inte orkar nu. Fyfan för sånt här.
Gårdagen var i allmänhet riktigt trevlig, undantag finns ju, så är det ju alltid. Men annars så!

Please make me do this.



martina\jag älskar er

Godmorgon!

Har bara massa jobb just nu så därför finns det inte så mycket mer att säga än att jag älskar mina nära och kära. Igår åt vi godmiddag, jag, jennifer och niklas. Sen bjöd jag på jordgubbar och grädde och där joinade även mamma och roger och lite honungsmelon. Ah det var en väldigt fin kväll helt enkelt, precis vad jag behövde. Nu ligger min kärlek i min säng och sover och jag fasar lite inför att väcka honom, det känns ju alltid så dumt.

Jobb 7-16 idag, vill verkligen bli av med min förkylning, det gör allt tusen gånger jobbigare. Trots att det ändå är en rätt mild sådan. AJA

Sitter på vårat sega trådlösa så skippar att lägga upp bilder. Seeyaa


jennifer/lunch

Idag fick jag finlunch hemma hos pappa!



jennifer/cuties

Emerensia och Clinton.







jennifer/avslutning

Idag cyklade jag iväg i ottan för att kika på lillasysters skolavslutning, det är så fint med alla förväntansfulla barn. Så fint för barn att få sommarlov för dom har riktiga lov, bara göra det som är roligt i 10 veckor, awsome ju!

          

            


martina\jag vet att det är för mycket begärt

Sitter här med brända ben och armar, ibland är man så jävla dum.
blev jobb idag också, från och med idag kommer jag alltså jobba
konstant i en vecka, med en ledig dag! Det var ett tag sen sist.
Hoppas att jag orkar och att min sjuka inte blir värre bara. För
inte tackar jag nej till de pengarna, plus att jag trivs ju så bra!

Nej nu ska jag gråta över min röda hud ett tag och försöka
sova så att jag orkar mig upp imorgonbitti! GODNATT


Riktigt såhär cool har jag inte känt mig sen i lördags alltså.



S

Grattis till studenten Helena!! (Och alla andra också såklart)


foto; Per Landfors



jennifer/-

I brist på annan intressant fakta så kan jag berätta att jag köpte detta kit idag, för endast 99 kr!! Kändes mer än värt. Jag (som har varit slösig och fattig i nästan hela mitt liv) har iprincip alltid kört på engångsrakhyvlar för att det är en rätt obetydlig summa att lägga ut när det väl gäller, men nu när jag såg detta pris så kände jag att det var dags för något liiiiiite dyrare. Tragiskt att det är sånna saker mina enstaka slantar måste gå till, men men..

Hoppas den håller måttet nu.

           

           


jennifer/duktig

Idag har jag gjort en massa nödvändigheter, bland annat varit på besök på arbetsförmedlingen och delat ut cvn. Så nu är det bara att hålla tummarna! Efter det så satte jag och Martina oss på en bänk mitt i stan, och satt där i tre timmar och kikade på studentflaken, man blir ju som sagt nostalgisk. Mycket fint alltså.

          
          


jennifer/om du inte

Om du inte varit i samma situation som mig så vet du inte, du har ingen aning.
Om du inte öppnat dig helhjärtat för en annan människa så vet du inte, du har ingen aning.
Om du inte blivit successivt nedbruten och förstörd av människan i fråga så vet du inte, du har ingen aning.
Om du inte älskat någon annan högre än du älskar dig själv så vet du inte, du har ingen aning. 

Om du inte vet, om du inte har någon aning, så ska du vara tyst.

         


martina\KOS








31/5

Trots dyr middag på en dålig restaurang så var detta absolut den bästa kvällen på hela resan! Tack mina fina vänner ♥


-



jennifer/fanskap

Alltså när ska någonting i livet gå som man vill egentligen? Jag är less, och less och lite till less. Idag så skulle jag fara med mina cvn, så nu när jag äntligen är redo att fara så regnar det. Och okej, man dör ju inte av lite regn, MEN 1, det är jobbigt att cykla i, 2, det är inte så lätt att göra ett bra första intryck när man ser ut som en dränkt katt. Så jag, jag funderar på att skjuta upp detta helvete till imorgon, känns otroligt obra. Som det mesta i livet för tillfället.

Grattis alla hundra tusen studenter som har detta helvetes år framför sig, verkligen grattis.

               


martina\hur ska det gå?


Blir galen på mitt dåliga immunförsvar som sviker mig om och om igen. Nu är det halsen som är mest utsatt. Ont gör det, blir så less. Men jag har ju i alla fall en hals! eller hur? Snart beger vi oss ut för att hoppas på det bästa för världens bästa.



jennifer/rand

Nu har jag slipat klart mitt CV, det får bli dagens ansträngningsmoment. Morgondagens ansträngningsmoment får bli att dela ut dom, jag längtar. . . När jag hade gjort det färdigt så tänkte jag belöna mig själv med lite solning, men såklart så går solen i moln två minuter efter att jag satt mig, väldigt typiskt. 

Jag köpte det här linnet igår. Jag hade köpt ett likadant fast det var mörkgrå och hallonrosa, men det var tyvärr trasigt och det fanns inget likadant kvar.. Så det fick bli det här blåvita istället, mycket fint & lagomt pris.

         
       


martina\satc2


Kärlek till mina tjejer! Sex and the city två var det som sågs på bion igår, den var bra! Man får helt enkelt de där känslorna, kärleken och vänskapen som finns i filmen, man blir bara glad.



jennifer/s

Det är ju lite svårt att inte få nostalgikänslor när man läser om studentfirande hit och dit. Det är snart precis ett år sedan jag och mina viktigaste i livet sprang ut, en väldigt speciell dag som man kommer komma ihåg resten av livet. Helt klart.

Nu är det lunch på g och sen CV skrivande. You just gotta love this life..

                  


martina\kos








1/6

Antalet bilder minskade på slutet eftersom att kameran sakta men säkert blev full. Näst sista dagen, spenderades vid poolen på dagen och sedan hamnade vi på en restaurang som vi verkligen gillade då man fick både bröd innan maten, god mat och gratis efterrätt. Vårt högst tippade stället på hela resan!



martina\kos



2//6

Nu kör vi helt omvänt här, detta var sista dagen på kos, sista middagen på en restaurang som jag inte kan
namnet på, en bra sådan dock, gott. Vi påbörjade vår över tjugofyratimmar långa resa hem. Men det var trots
allt en ganska bra dag, i alla fall för några av oss! hihi


martina\jag tror inget


Idag har varit en klurig dag, vaknade, cyklade och sedan somnade jag om igen. Sen blev det mycket städning, lite mys och sedan stan med jennifer och frida! Och sen kom mamma ner och vi satt en stund på max och blev bjudna på glass! Nu vankas det bio med favvoflickorna. Sen ska jag sova och typ, aldrig vakna.



martina\stunder som räknas





Igår styrde vi lite grillning, supning, korttittande och utgång!



jennifer/<3

I told you to not fall in love with me.
A walk to remember-

        


martina\go gone going


Vi börjar väl lite lätt med en bild från busstationen just innan vi åkte iväg!

Om tjugo minuter ska jag jobba, till fyra. Känns halv kasst, för jag är så trött. Vill bara lägga mig ner och sova igen. TÄNK PENGAR. bläschh


martina\vi kommer alltid ha en plats för varandra

Allt jag visste
det saknar jag
Allt jag hade
det saknar jag
Allt jag ville
det saknar jag

Och det skrämmer skiten ur mig att veta att jag aldrig kommer vara där igen. I alla fall inte med dig.



RSS 2.0