martina\iaus


En av det saker som känns lite tungt nu med flytten är ju att jag inte kommer att träffa två av dessa lika mycket, men det löser vi!



martina\all the things that I deserve

kan inte ens förstå att det kan gå såhär upp och ner, precis som en.. Ah nu kommer jag inte riktigt på något bra som stämmer men. Drömmen är ju att lixom stanna där uppe och få stanna där, vet inte hur svårt det ska behöva vara? Njae, får lösa det på ett eller annat sätt helt enkelt.

Idag blir det målning igen, sista rycket skulle man kunna säga! För imorgon får vi nycklarna, haha känns bara sjukt, men också väldigt väldigt skönt! Snart kommer man ha alla sina saker på ett och samma ställe vilket känns underbart och inte heller kommer man behöva packa ihop allt efter någon vecka för att byta hem, ah det blir skönt helt enkelt. Och så ska jag se till att allt blir som jag tänkt det, styra mysiga kvällar med mina systrar, med kompisar, med niklas, ta en fika på stan med mamma kanske, eller komma till holmsund på middag, och även på umedalen! Som sagt, tror verkligen på det här, så länge jag försöker hålla mig där uppe som sagt. Nu är det bara inställningen till de där samtalen som kommer lite då och då som jag gärna skulle vilja kunna styra lite bättre över. Känns hemskt onödigt att ha ångest och stress känslor över något som man egentligen tycker rätt så bra om, tycker ni inte?

Nog om det, nu ska jag göra allt för att tagga!! just trying to be happy


martina\I can't tell you what it really is, I can only tell you what it feels like

Ojoj, det är så mycket nu att man inte riktigt vet vart man ska ta vägen. Men snart kommer man kunna få någon slags rutin på det hela och då kommer det absolut bli bättre! Nu är jag mest bara trött i huvudet och vet inte alls vad jag ska hitta på för att vara mest effektiv. Imorgon står målning på schemat och även mer packning, shit nu händer det snart, hur ska detta gå! BLIR NOG JÄVLIGT BRA.

Enda som känns lite konstigt nu är att min ena sambo inte är lika närvarande, men snart så!





god I'm hot



jennifer/oh

Idag har jag varit rätt duktig faktiskt. Åkte med pappa och köpte flyttlådor och har börjat packa ner vårat rum, har väl rätt mycket kvar men det börjar likna något iallafall. Sedan följde jag med och kikade på Lilljullans match, dom är så duktiga dom!

Nu; lite DH

         



martina\jag har allt jag vill ha..


Idag känner jag mig riktigt jävla slö och vill inte alls jobba.. Och så känner jag mig ledsen för jag tycker inte om att bli behandlad dåligt. Det förtjänar jag faktiskt inte.



martina\det tror jag minsann


Snart bor vi i samma stad igen och har en massa tid att ta igen, tror att detta kommer bli en bra höst i alla fall!



martina\glad cause I've got you


Igår hängde jag ju som sagt med dessa heta brudar!



martina\snälla kom närmre

helgen

-Jobb och bio med älskling, skitbra!
-Måla möbler i holmsund, duktigt!
-Träffa frida!
-Skit väder och jobb.. (plus irritation)

Så man kan ju sammanfatta med att det började bra men slutade sämre.


jennifer/helvete

Det jag hatar mest av allt i världen är när andra människor ingår i ens planer och sedan helt plötsligt bara ändrar dom. Jag tycker det är så jävla drygt när ens planer bara förstörs på det viset. "men det är inte hela världen" jag kan sitta hemma med mig själv efter jobbet, det blir perfekt. Kukstad, fan dags att röra på arslet tror jag........


martina\låt oss övervinna rädslan att förlora

Nu börjar jobbångesten sakta tränga sig på och man vill inte riktigt gå och lägga sig för att man vet att man ändå snart ska upp.. Men samtidigt ser jag verkligen också fram emot morgondagen, eller åtminstone kvällen! Har verkligen något att se fram emot så jag hoppas att dagen går så fort som den brukar.

Idag har vi fått ganska mycket gjort ändå, inköp osv. Har även i min frånvaro varit en riktigt dryg kund men det är sånt de får ta! Man lever ju bara en gång och då måste man ju se till sina egna fördelar. Nu ska jag sluta babbla och istället krypa ner i sängen! Godnatt



don't think you understand how happy I am that i've got you!



martina\heeyyaa


mjuu


Vaknade med min favorit person, somnade om och vaknade upp ensam den gången. Sedan tog jag mina ben och vandrade till jobbet för att hämta två kvarglömda kort från gårdagen! Och sen har jag mest bara tagit det lugnt, ska ju ner på stan och ordna med lite olika saker idag och även träffa emma och paulina! Tror det kommer bli en bra dag trots allt.


jennifer/duktigt

Idag har jag bara varit hemma, men inte bara slappat för det, nejnej! Jag har tömt gamla datadiskar på bilder och dokument, hittar dock inte den största med mest värdefulla grejer, så får fortsätta letandet imorgon.. Hur som helst så fick jag extrema flashbacks när jag kikade igenom allt, lite läskigt sådär. Sedan har jag gjort en hemlig grej, den är färdig äntligen och sedan lekt lite med mitt smink i brist på annat. När jag var färdig och gick in i badrummet så sa Lilljulle:
- Åh nu är du snygg! sådär måste du sminka dig om du vill vara snygg.
Och det var ju, snällt?

Nu ser jag på DH, sova om inte alltför länge tror jag..



martina\kom hem, vi börjar om igen

om 45 minuter börjat mitt jobb-pass, slutar klockan 22.15 som vanligt! Känns såklart både och, men eftersom att det är så pass få timmar så försöker jag att bara ta det med en klackspark. Känns som att jag ändå har rätt mycket att se fram emot nu framöver, bland annat detta:

-Ledig imorgon igen!
-Träffa paulina på stan och gå några ärenden!
-Bio och firande med niklas på fredagkväll!
-Fara till holmsund och fixa lite på lördag!
-Träffa frida, förhoppningsvis!
-Börja packa!
-Börja flytta nästa vecka!

Så förutom att jag känner mig tung och trött i huvudet så är det faktiskt riktigt bra just nu! Och ikväll ska jag sova hos niklas, känner att det är dags för lite kärlek.


martina\vs



Säger ju att det är lite skillnad.. Min gamla mobil hade tillexempel inte

- touch
- musikspelare
- kamera
- handsfree
- 3,5 mm uttag


Sen såg är det ju bara en allmänt stor skillnad för att vara jag, men jag tror att det kan bli riktigt bra! Har alltid varit en nokiafreak, nästan, men antar att man någon gång måste våga prova något nytt, det säger alltid niklas i alla fall!


martina\countdown

Back on track, eller åtminstone en mjukstart. Var just ute på min första promenad efter ca tre veckors förkylning, kändes rätt bra, förutom att det var duggregn och feta droppar som föll från träden. Men bäst av allt var att jag kunde lyssna på musik igen! Tror jag måste göra en liten jämförelse senare, den är i alla fall enorm och hittils känner jag mig rätt nöjd alltså.

Idag är en, göra allt som man borde göra innan flytten dag, eller något i den stilen! Rensa dator och bilder och spara allt som ska sparas, börja packa så att man får en hum om vart allt är. Shit nu är det nära!!


me an my soon to be roommates!



martina\update

Har just raderat över 1300 bilder på datorn. Skit, skit som bara legat och väntat på att bli raderat.
Ikväll blir det tapetval och pill på min nya mobil, spännande!


martina\in the look


pic;me



martina\kyss


detta är en av de ögonblick som jag är mest nöjd över att ha fångat.



jennifer/angel

Hon är inte bara min ängel,
hon är hela min himmel.



martina\vi gör vad vi vill

Känns piss att det skulle behöva bli såhär, var ju så nöjd igår. Men som alla alltid säger, det löser sig, ta det lugnt!
Gårkvällen var riktigt trevlig faktiskt, förutom att det slutet lite väl hastigt utan matilda, tråkigt! Men ett perfekt avslut på kvällen blev det i alla fall.

Idag spöregnar det igen, vet inte om jag ska dra ännu en djävulsfärd på cykeln till jobbet eller om jag ska vara lat och ta bussen.. Mycket skönare att ha cykel när man ska hem dock! Aja trots allt två och en halv timme kvar så får fundera ett tag.



martina\thuesdaynight




Lite bilder från i tisdags, rätt trevlig kväll faktiskt!



martina\it's a brand new day


I tisdags!



Den här helgen är lite annorlunda eftersom att både jag och jennifer jobbar hela helgenplusmåndag, det känns, rätt bra endå, att inte vara den enda som åker iväg på jobbet och vet att den andra hittar på en massa roliga saker. Haha! Nämen, det går bra nu, det enda som hade kunnat vara ännu bättre hade varit om vi jobbade på samma ställe men, det blir till hösten!



-

"Din första kärlek, din hittills största kärlek. Att gå från två till en, att plötsligt stå ensam med hjärtat utsmetat över allt det ni hade. De fina stunderna, de speciella ögonblicken, nerkladdade med allt det du känner för vad ni hade tillsammans. Alla känslor slarvigt uthällda över allt det du så högt värdesatte. Det som en gång var det vackraste du visste, är nu nerkladdat och utsmetat, och mitt i röran sitter du, ensam, utan att aldrig riktigt förstå vad som hände."


-

När du har varit i alla vrår
när du har testat allt som går och
när du har tröttnat, kom ihåg mig då.



martina\yeh




martina\för jag är lycklig

Jobbet gick bra, kände mig dock snäppet sjukare vilket suger. Nu ligger min snygging och sover och jag tänkte nog bege mig mot sängen och göra detsamma, imorgon väntar en fullspäckad dag, typ.

mjauu!



Du

Du sa att du ville, jag trodde dig.

Du sa att du kunde, jag trodde dig.

Du sa att jag inte ville, jag trodde dig.

Du sa att jag inte kunde, jag trodde dig.

Jag vet nu att du inte ville, att du inte kunde, jag vet det nu.

              



-



Nattliv

Rex igår, jag älskare!



jennifer/yesterday

Igår åkte jag och Martina ner på stan bara för att besöka systemet, kändes sådär halvbra. Men det var tvunget. Jag vaknade vid ett idag, men känner ändå att en powernap skulle sitta fint, vad är mitt problem?

        

        


martina\I just

Är less på att leva i en jävla berg och-dalbana och tänker försöka ta tag i det även om det skrämmer mig lite. I just wanna be happy.




martina\Nine in the afternoon

¨


Sitter och lyssnar på Panic!at the disco-Nine in the afternoon och taggar kvällen!



martina\I hear in my mind

It is scary how one person can be responble for your whole wellbeing.


martina\livelife


Ikväll ska vi ha kul, hade jag tänkt i alla fall, blir nog bra! Var ett tag sen vi gjorde något roligt nu, inte bra.



martina\hard working


Igår kom dagen som jag nästan aldrig trodde skulle komma, jag och jennifer jobbade och stängde tillsammans! Det gick riktigt bra och jennifer var så duktig och fick göra kvällsrutinerna så snart kommer det sitta som en smäck! Ah, väldigt trevligt i alla fall, håller tummarna på att det blir en nästa gång. kyss

Och trots att det blev lite sent ut så väntade niklas utanför dörrarna, så kvällen slutade även bra med true blood och en hemskt god ckokladsak som vi fick av niklas pappa!


martina\nya konditoriet




I april tvåtusenfem så hade vi praktik på nk, vi fick NÄSTAN fika vad vi ville, det var rätt lyx.



martina\ge oss vad vi förtjänar

Tog mod till mig och gick och la mig igen efter att jag vaknade där vid åtta, brukar alltid bli så seg av att somna om. Sen sov jag, i nästan fem timmar till. Känns revolutionerande, men ändå något som inte får bli en vana. Idag kommer vara en skön lugn dag, underbart.



martina\så mycket


Jag älskar dig!



martina\greatful


Jag försöker idag vara tacksam för det jag har istället för tvärtom. För satan vad jag har mycket att vara tacksam för och jag tänker minsann setill att det här blir en höst att minnas, på ett mysigt och fint höstvis!



martina\efterslänt






22/23juli
Kvällen började hos dicke och sedan vidare till trädgårdn där det inte alls var lika mycket klös som det ser ut på sista bilden tyvärr, slutade med att jag och matti gick hem i "kylan", vi frös som fan men som tur va så gick det ganska bra när man var två. Ge mig lite fääst nu då!


martina\är dig evigt tacksam, för allt


Vad vore livet utan en pappa som kan allt? haha, nästan så jag skäms när jag tänker på varje gång jag kommer med datorn i högsta hugg och ett "pappa, nu är det nått fel igeen..." men det magiska är ju att det alltid blir fixat, kanske därför jag gör det? världens bästa pappa nivet.


jennifer/this night

Hos Morgan.






jennifer/that´s all

- All i can say is, i had the time of my life.



-

"Just because someone doesn´t love you the way you want them to, doesn´t mean they don´t love you with all they have."



martina\kurrr


någon gång i juni..



Jobbet gick riktigt fort och bra idag! Precis som det ska vara. Lite huvudvärk på det är väl det enda som är negativt. He är så det är. Nu ska jag sätta mig och försöka leta rätt på en ny mobil, inte för att jag inte försökt tidigare, men idag kanske är min dag!


martina\longing for you

Blä, känner mig ensam. Hatar att känna mig ensam. Längtar till imorgon efter jobbet. Vill bara vara med dig just nu. Bara dig.


martina\fredagen den trettonde


Igår mötte jag upp niklas på teg och gick och köpte lite gott och sedan såg vi film!


Och imorse gick vi till Kafé station för frunch! Hemskt gott. Lite senare for jag hem och bytte om, har ju varit underbart väder idag och cyklade sedan ner på stan för att träffa frida! Hon hjälpte mig med dyrt men värt bh-köp och så, nu känns det riktigt bra! Och ikväll bär det av till matilda en stund och tyvärr lite tidig kväll då jag ska upp och jobba kl 7. Men som tur är så mår jag lite bättre idag! (peppar-peppar)

Sammanfattat så har jag alltså haft en bra otursdag!


jennifer/all yours

Idag har minsann jag och mina sambos varit riktigt duktiga! Vi har (som ni kanske redan läst..) köpt ett köksbord, äntligen. Och även en badrumsmöbel där alla våra grejer ska stå, perfekt. PLUS badrums- och hallmatta. Hur duktiga? Jag är nöjd.

Nu har jag ont i skallen, ska se lite Johan Falk och sen sova.
Jobb 07:00 - 14:00 imorgon.

Förövrigt ett skämt när man ska ta kort på sina fötter, såååå svårt.
Dessa är iallafall min nyaste investering, 99 :- skopunkten, nöjd.

        
        


martina\young and restless

Sitter med ca en liter snor i näsan och ungefär samma mängd slem i halsen. Är så extremt less på att det börjar bli en vana att vara sjuk.. Har druckit massa te med honung och sugit halstablett i alla fall och idag ska jag följa pappas råd och försöka hitta nå vitaminer, kanske det hjälper! Jag är öppen för alla förslag.

En fjärde runda eller vad det blir? Upp till ersboda för att ännu en gång försöka hitta en vettig möbel till vårat nya kök. Känns galet att säga och minst lika galet att tänka, men fan så taggad jag är! Och då hoppas jag att den känslan håller i sig även när vi är där, haha, men det tror jag!


i brist på annat slänger jag upp denna på oss, minns inte vilket år, men längesen var det.



martina\in may


Mina flickor en kväll i maj!

Vi hängde i sfparken för att kika när pierrecolling spelade!



martina\KOS






 
Den tjugoåttonde maj i kos! Dagen bestod av ett på stranden, faktiskt enda dagen där men vad gör det! Sedan käkade vi riktigt god middag på en mysig restaurang och sen har jag för mig att vi gick ut en stund men jag var i alla fall inte på så bra humör denna kväll och det slutade med att vi for hem rätt tidigt!


martina\avreagera

Varje gång det händer blir jag lika förvånad och lika irriterad, även fast jag vet mycket väl att det inte går allt för många månader mellan gångerna. Nu talar jag om min ständiga sjuka som envisas med att hälsa på en sisådär fyra-fem gånger per år, eller ja, mer skulle jag nästan vilja påstå. Hatar det, verkligen hatar. Imorgon har jag tänkt vara pigg igen, jävla jävla immunförsvar som inte finns!!!


martina\ibland, ibland inte


haha, ahmen.


martina\Know you like to think

Dagen har bestått av rundvandring på några secondhandaffärer igen i jakt på matbord, utan lycka.
Sedan en stund på stan med Emma! Trevligt att ses igen efter lång lång tid. Jennifer och jag fyndade i alla fall varsin ny kalender.

Kvällen består av mediamk besök, sen bara ta det lugnt och kanske fixa lite med datorn som inte riktigt vill ge med sig.. Är hemskt trött och det känns hemskt skönt att ha minisemester!!



martina\vi kan inte göra allt

Helgen har bestått av jobb, jobb och så en himla trevlig stund i holmsund med älskade mamma i bärskogen! Fick med hjälp av henne ihop någon dl i alla fall och ska dit igen någon gång i veckan och plocka ännu mer. Som sagt i alla fall, riktigt trevlig dag!

Idag har jag och jennifer varit ute i regnet och fyndat lite och mer ska det väl bli, nu börjar det närma sig med stora steg. SPÄNNANDE!

Och otippat nu, ska på jobb om ca en halvtimme! Sen blir det kvällsserie och mys med min favoritkille, ser ut att va en riktigt bra måndag i alla fall.


jennifer/first cut

Att ha ont i hjärtat är bland det värsta som finns. Jag försöker strunta i, glömma bort och ignorera att jag har ont, i hjärtat, men då och då slår det till och jag vill bara sova, hela tiden, tills det blir bättre. Men sanningen är den, att det blir inte bättre, det sitter fortfarande kvar, klamrar sig fast och hugger, det är bara avståndet mellan gångerna det slår till som ökar en liten liten bit för varje gång.

Det gör ont, min första kärlek.

        



martina\guide me through


fastnade med att rensa massa gamla bilder, mycket roligare än att sova!



martina\jaja

Trevlig kväll med tjejerna
Och ja jag ska gå och lägga mig
bara inte riktigt, riktigt än!


martina\my

All I can tell you is that everything is gonna be alright



martina\femte augusti

Dagens konstaterande

- Det är hemskt otrevligt att bli av med sin matlåda
- Jag saknar min moped väldigt mycket
- Det är rätt skönt att vara ensam ändå
- Det är härligt när man slipper betala för något man trodde att man skulle betala för

Annars så kliar det i mina inredningsfingrar och vet inte alls hur jag ska kunna hålla i några pengar alls. Tur att jag har lägenhetskamrater som kan säga emot, haha.



Ikväll ska vi hänga.



martina\just dance


Just nu längtar jag efter den dagen då jag får klä upp mig igen, samla mina bästa tjejer och bara ha riktigt riktigt kul!



jennifer/oho

Jobb, jobb och jobb. Det jag gör, så nu vet ni.


p.s i will love you, for the rest of my life.



martina\tralala

jag är beroende av mina nära, skratt och glädje
jag gillar att ha lediga dagar och göra sådant som jag tycker om.
jag äter helst laxpanna just nu faktiskt.
jag säger ja till att vara lycklig.
jag ger mig sällan in i sådant som jag inte förstår.
jag duktig på att fota och försöka vara en bra människa.
jag stör mig på att det ska vara så svårt att bara vara glad för det man har.
jag läser nästan ingenting nuförtiden.
jag är vackrast när känner mig som det.
jag skrattar åt mig själv.
jag är en typisk pessimist.
jag har aldrig flyttat hemifrån (men snart så!)
jag är lycklig när jag är med er ♥
jag trivs inte när jag inte vet hur något ska bli.
jag är dålig på att ge folk komplimanger och tycka om mig själv så mycket som jag borde.
jag älskar när underbara dagar dyker upp när man minst anar det!
jag uppskattar när någon ger mig en komplimang.
jag tror på att tillslut blir det bra.


martina\it's the little things


Härom helgen fick jag en fin bukett blommor som niklas hade plockat själv på vägen efter en kvälls äventyr! 



martina\när det är dags att gå vidare

Och en sak till, tar ett sista förväl till mitt hem, mitt liv där och allt jag upplevt där. Trots att det gör ont, men när saker tar slut så brukar det ju göra det.

Tack lagmansgatan 14b, jag ska aldrig glömma dig.


martina\hold on


Idag hade jag faktiskt mycket hellre varit i kos med en drink i min hand och en vit solhatt på skallen.



Tänkte bara konstatera att den här onsdagen inte blev en så bra dag som jag hade tänkt att den skulle bli. Hade ju planer som inte verkar spela så stor för de andra jag hade planerat med i den. Men det blir ju aldrig som man tänkt sig eller hur? Fick iaf en puss på både kinden och pannan imorse och en sådan sak är ju ändå ett plus i denna förövrigt hittils tråkiga dag. Nu ska jag fortsätta göra sådant som måste göras men som man helst hade sluppit om man kunde trolla. ciao.


jennifer/åhå..


Packade förövrigt ner det sista från huset idag, kändes hemskt sorgligt. Jag har haft the days of my life i det huset, huvva.. Men men, ibland behövs förändring! Försöker se det positivt.
Sova nu och tagga jobb..
sovgott!



jennifer/mhm

Nu har jag haft min lediga dag. Det känns som att det är för lite med en dag ledigt, man ska inte kunna säga "jag jobbade igår och jag ska jobba imorgon", det klingar liksom inte så bra även fast man har ledigt.. Idag har jag och mina fina planerat lite inför vår sammanflyttning, det blir awsome!

       
       


martina\ett steg närmare

Lala, så har vi dragit in i Augusti! Känns helt sjukt, omtumlande och spännande på samma gång att hösten är påväg. På gott och ont, men mest på gott faktiskt vilket känns väldigt bra! Igår fick jag äntligen träffa niklas efter en vecka, det var också väldigt bra, och idag är jag ledig! Kunde nog inte kännas så mycket bättre alltså.




och till något helt annat, en skön sommar dag den tjugoförsta juli på nydala med pappa, biggan och jullan!



RSS 2.0